"רוסיה גנבה מידע סודי מה-NSA"

כלי תקשורת אמריקניים דיווחו כי רוסיה הצליחה לגנוב מידע חסוי ביותר מעובד מהסוכנות לביטחון לאומי לאחר שהתקין תוכנת אנטי-וירוס רוסית במחשבו האישי.

רוסיה הצליחה לגנוב מידע חסוי ביותר מהסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) - כך דיווחו הלילה (שישי) כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווחים, החוקרים מאמינים כי המידע נגנב באמצעות שימוש בתוכנת אנטי-וירוס רוסית שהתקין אחד מעובדי הסוכנות במחשבו האישי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

גורם רשמי בוושינגטון סיפר כי המידע שנגנב כולל בין היתר מידע מסווג על הדרכים בהן הסוכנות חודרת לרשתות מחשבים שונות כדי לאסוף מידע מודיעיני רגיש ביותר. ככל הנראה אותו עובד שהתקין את התוכנה הרוסית על מחשבו האישי לא היה מודע לחומרת מעשיו ולא ניסה להבריח טכנולוגיה מסווגת אל מחוץ לסוכנות.

החוקרים סבורים כי אותו עובד לקח מידע מסווג לביתו והתקין את תוכנת האנטיוירוס הרוסית "קספרסקי" כדי לכתוב את קורות חייו, אך הוא לא היה מודע לכך שגורמים רוסיים שונים - ואולי שגם הקרמלין בעצמו - עשו שימוש באותה פרצה מכוונת.

ארה"ב נגד ענקית התוכנה הרוסית "קספרסקי"

עם זאת, אותו גורם אמריקני רשמי הוסיף כי לעת עתה אין סיבה שהציבור יסיר את תוכנת האנטי-וירוס הרוסית. עם זאת, לפני כחודש החליט ה-FBI לאסור כליל את השימוש בתוכנות הפופולריות מכל המחשבים הפדרליים, וזאת בשל חשש מ"דלתות אחוריות" שיותקנו במחשבים אמריקניים.

חששות האמריקניים מפני מוצרים של מעבדת התוכנה הרוסית "קספרסקי" לא חדשים והחלו לפני שנים. מייסד חברת הענק הוא יבגני קספרסקי, בוגר המכללה הטכנולוגית של הקג"ב ושירת בחיל המודיעין הרוסי.

המאמץ האמריקני כעת הוא לגלות בדיוק איזה חומר נגנב ומי בדיוק גנב אותו. רק לפני 5 חודשים התרחשה מתקפת סייבר עולמית "הודות" לסוכנות: נוזקה בשם WannaCry הותקנה על מיליוני מחשבים, הצפינה קבצים ודרשה בתמורה לשחרורם סכום כסף שיועבר באמצעות המטבע האינטרנט ביטקווין שקשה לעקוב אחריו. מדובר ככל הנראה בכלי עוצמתי שפיתח ה-NSA ופצחנים שזהותם לא ידועה גם כעת הצליחו לגנוב ולעשות בו שימוש לרעה.