דיווח: המענק הקטארי יחולק לתושבי עזה – כבר בסופ"ש הקרוב

העיתון אל-אחבאר דיווח כי שגריר האמירות יגיע בימים הקרובים לרצועה כדי לפקח על חלוקת הכסף • "הפלגים בעזה העבירו מסר לישראל: אם לא יתקיימו הסיכומים – המצב יסלים בשנית"

חלוקת המענק הקטארי בעזה
חלוקת המענק הקטארי בעזה | צילום: חדשות 13

חזרה לשגרה בדרום: העיתון אל-אחבאר דיווח הבוקר (רביעי) כי שגריר קטאר במזרח התיכון, מוחמד אל-עמאדי, צפוי להגיע לרצועת עזה כבר בסוף השבוע הקרוב כדי לפקח על תחילת חלוקת כספי המענק הקטארי, שעל חלוקתם הכריז אתמול משרד החוץ של האמירות – כך מפי מקור בחמאס. כזכור, המענק יהיה בגובה 480 מיליון דולר, והוא יכלול גם כספים לרשות הפלסטינית.

עוד דווח באל-אחבאר כי הפלגים ברצועה העבירו מסר לישראל, לפיו בכוונתם להסלים את המצב בדרום פעם נוספת, במידה וישראל לא תעמוד בהבטחותיה, כפי שסוכם במהלך הסכם הרגיעה – כך לפי הדיווח.

לעוד כתבות בנושא:

קטאר תסייע ב-480 מיליון דולר לפלסטינים; חמאס: "גישה אצילית"

צעיר פלסטיני התקרב לגדר בצפון רצועת עזה: "נורה מאש צה"ל"

דיכוי המחאה, כסף ומעמד: חמאס הרוויח בגדול מההסלמה • פרשנות

מוחמד אל-עמאדי שגריר קטאר בעזה בריאיון
מוחמד אל-עמאדי שגריר קטאר בעזה בריאיון | צילום: רויטרס

"למרות ההערכה של פלגי ההתנגדות, לפיה בישראל לא רוצים להיכנס למערכה רחבת היקף בתקופה הזו, החליטו בהנהגת הפלגים להמשיך בכוננות", מסר המקור לעיתון. "זאת, מחשש שישראל תרצה לפגוע בבכירי הפלגים ברצועה במטרה לשקם את דעת הקהל הישראלית לאחר סיום הסבב האחרון".

"הגל החדש הולך להיות גדול וחזק יותר", הוסיף המקור בחמאס. "תגובה על חיסולי בכירים ברצועה תביא לירי כבד לאזור מרכז ישראל ותל אביב" . עוד ציין המקור כי הפלגים יעשו במקרה הצורך שימוש בכלים צבאיים נוספים.

חלוקת המענק הקטארי בעזה
חלוקת המענק הקטארי בעזה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מקורות בכירים במצרים מסרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" פרטים אודות ביקורו הצפוי בקהיר של ניקולאי מלדאנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון. לפי הדיווח, במהלך ביקורו ייפגש מלדאנוב לעסוק בהפסקת האש בין ישראל לחמאס, והוא צפוי להיפגש עם בכירים במודיעין המצרי, בהם ראש המודיעין עבאס כאמל, כך לפי הדיווח.

אתמול בלילה, כזכור, משרד החוץ של קטאר כי יעניק סיוע בסך 480 מיליון דולר לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה - 300 מיליון דולר במענקים והלוואות לרשות הפלסטינית שיועברו לחינוך ולבריאות, ו-180 מיליון דולר יועברו לסיוע הומנטרי דחוף, וישמשו גם כתמיכה בתוכניות של האו"ם באזור ובתחזוק רשת החשמל.

בתגובה, ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה הודה לאמירות, ובהודעה שיצאה מטעמו נכתב: "אנו מודים ומוקירים את אמיר קטאר, השייח תמים בן חאמד אאל תאני, על כוונתו להעביר סכום של 480 מיליון דולרים לחיזוק העם הפלסטיני. החלטה זו מבטאת את גישתה הערבית האצילה של קטאר כלפי העם והסוגיה הפלסטינית".