זוהר מודה: דחיית התקציב מושפעת משיקולים פוליטיים

יו"ר הקואליציה אמר בריאיון בערוץ 20 כי "חוסר שיתוף הפעולה" עם כחול לבן מעכב את העברת תקציב המדינה. שר האוצר: "דבריו אינם משקפים את עמדת המשרד, שפועל משיקולים מקצועיים"

זמן צפייה: 00:41

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הודה אמש (שלישי) כי דחיית תקציב המדינה, בניגוד להסכמות בין כחול לבן לליכוד, מושפעת גם משיקולים פוליטיים - ולא רק מקצועיים. בריאיון בערוץ 20 אמר זוהר כי "חוסר שיתוף הפעולה" עם כחול לבן מונע את גיבוש תקציב המדינה - שאי העברתו עלולה להוביל לבחירות. "כחול לבן לא הראו שותפות אמת איתנו והרבה פעמים פעלו אחרת, ויכול להיות כדי שנוכל לממש את ההסכם נדרוש מהם לקיים אותו", אמר זוהר.

עם זאת, לאחר מכן, יו"ר הקואליציה הבהיר את דבריו וכתב בטוויטר כי "כחול לבן שוב עיוותו את דבריי. דיברתי על שיקולים פוליטיים שבגללם כחול לבן ממשיכה לקיים ממשלה בתוך הממשלה ושאם הם יימשכו הם יביאו לפירוק הממשלה. אני קורא להם לחזור לאחדות, להעביר תקציב במיידי ולהמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של זוהר וכתב: "בעת הזאת של מגפת הקורונה אני קורא לכחול לבן להפסיק עם הספינים, לחזור לאחדות ולעבוד איתנו למען אזרחי ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

11 בשלב המכריע: כמה קרובות חברות התרופות למציאת חיסון לנגיף?

מרסס בגז – ונורה למוות: עסקת הסמים שהסתיימה בטרגדיה • תיעוד

גורמים בסביבת רה"מ: יישקל עוצר לילי כדי למנוע התקהלויות

יו''ר הקואליציה מיקי זוהר
יו''ר הקואליציה מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

בתגובה לדבריו של זוהר, שר האוצר ישראל כ"ץ הגיב בציוץ בטוויטר וכתב: "אנו דוחים על הסף את דבריו של ח"כ זוהר על שיקולים פוליטיים בלוח הזמנים להכנת תקציב המדינה. דבריו אינם משקפים את עמדת משרד האוצר, שמקדם את תקציב 21 בהתאם ללוח הזמנים שפורסם ומשיקולים מקצועיים בלבד".

שלשום התייחס שר הביטחון בני גנץ בריאיון בחדשות 13 לסערה סביב תקציב המדינה ולאי הנכונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר - בניגוד להסכמות. גנץ הסביר כי "כחול לבן רוצה שתהיה ממשלה מתפקדת ובשביל זה צריך שני דברים - נהלי עבודה תקינים ותקציב לשנת 2021. אם משהו מתוך השניים האלה לא מתקיים, אז אין טעם בממשלה הזו. החול בשעון שלנו הולך ואוזל. ממשלה בראשות נתניהו - היא לא ממשלה מתפקדת".

"אין מה לחכות ל-23 בדצמבר לראות שהתקציב לא עבר, אני וכחול לבן לא נהיה בני ערובה של שום דבר חוץ מאשר של מדינת ישראל", המשיך גנץ. "המדינה צריכה זה תקציב לשנת 21, יש כאלה שאומרים ליותר מזה. אם לא יהיה תקציב, אנחנו נלך קדימה".