זוהר: מחובתנו לעשות הכול, אבל הכול, כדי למנוע בחירות חמישיות

ברקע המעבר של רע"ם את אחוז החסימה, כתב יו"ר הקואליציה: "יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה". ח"כ קרעי: בשום אופן לא רואים בעבאס אפשרות פוטנציאלית

זמן צפייה: 00:45

הדרמה הפוליטית: יו"ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר אמר היום (רביעי) כי "מחובתנו לעשות הכול, אבל הכול, כדי למנוע בחירות חמישיות". את הדברים אמר לאחר שנודע כי מפלגת רע"ם עברה את אחוז החסימה, ושינתה  את מפת הגושים כך שלנתניהו אין יכולת להרכיב ממשלה גם אם בנט יתמוך בו.

"יש למצות את כל האופציות הפוליטיות הקיימות על מנת להקים ממשלה שתעבוד בשביל כל אזרחי ישראל, כי זה מה שחשוב כרגע למדינה שלנו", הוסיף זוהר. מוקדם יותר, אמר חבר הכנסת צחי הנגבי לחדשות 13 כי "במצב הנוכחי אנחנו רואים במנסור עבאס אפשרות פוטנציאלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

88% מהקולות נספרו: רע"מ מעל אחוז החסימה; 59 לנתניהו עם בנט

נתניהו: "הבאנו הישג אדיר – אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה"

הסטורי של החדשות: תיעוד מיוחד מאחורי הקלעים של יום הבחירות

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

דברים אלה מעלים מתיחות בתוך הליכוד עצמה. חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב על דבריו של הנגבי, הבהיר כי יתנגד לממשלה שתיתמך במפלגת רע"ם וכתב עליהם: "בשום פנים ואופן לא".

בד בבד, עבאס עצמו התייחס לדרמה הפוליטית ואמר בריאיון לחדשות 13 כי "אנחנו לא בכיס של אף גוש - מוכנים לנהל מגעים עם כולם". "נעלה את הדרישות שלנו, ואם יהיו הבנות נוכל להמליץ על מועמד לראשות הממשלה", הוסיף יו"ר רע"ם. "נרצה למנוע בחירות חמישיות - אבל לא בכל מחיר".

מנסור עבאס
מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

"הבהרנו את העמדה שלנו - אנחנו לא מחויבים לאף אחד, לאף מפלגה ולאף גוש. אנחנו כמובן לא שוללים ומוכנים לנהל מגעים. אנחנו נציג דרישות ונבחן לאן אנו הולכים", אמר עבאס, שהכחיש כי כבר שוחח עם לפיד: "אנחנו נחכה לקבלת התוצאות המלאות ואז נדע את חלוקת הגושים ואיפה מקומנו במערכת הפוליטית".