גלאון הודיעה רשמית: חוזרת להתמודד על ראשות מרצ

כפי שפורסם בחדשות 13: חברת הכנסת לשעבר, שכיהנה בתפקיד במשך 6 שנים עד שפרשה מהחיים הפוליטיים, הודיעה כי תתמודד בפריימריז על ראשות מפלגת מרצ בצל פרישת הורוביץ מהמרוץ. גלאון נפגשה עם רה"מ לפיד: "תומכת בגוש השינוי"

זמן צפייה: 02:30

עכשיו זה רשמי: כפי שפורסם בחדשות 13 בשבוע שעבר, חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון הודיעה היום (שלישי) כי היא חוזרת לחיים הפוליטיים, וכי בכוונתה להתמודד בפריימריז על ראשות מרצ מול סגן שרת הכלכלה יאיר גולן. הפריימריז לראשות המפלגה ולרשימה יתקיימו ב-23 באוגוסט. גלאון נפגשה הערב עם ראש הממשלה יאיר לפיד ואמרה לו כי היא תומכת בגוש השינוי.

רה''מ יאיר לפיד וזהבה גלאון בפגישתם
רה''מ יאיר לפיד וזהבה גלאון בפגישתם

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207191659' autoplay='0' credit='' desc='זהבה גלאון: "אני חוזרת"' poster='' kid='1_1bg43zqv' duration='']

גלאון חוזרת לבמה הפוליטית ברקע המשבר בתוך מרצ. היו"ר הנוכחי ניצן הורוביץ הודיע כי לא יתמודד על ראשות המפלגה, אך ירוץ בפריימריז לרשימה. השרה תמר זנדברג, גם כן יו"ר המפלגה בעברה, פרשה מהחיים הפוליטיים. השר עיסאווי פריג' הודיע גם הוא על פרישה, אך לא ברור מה יעשה עם שובה של גלאון.

יו''ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון וח''כ יאיר גולן
גלאון מול גולן על ראשות מרצ | צילום: יונתן זינדל, תומר נויברג/ פלאש 90

גלאון כיהנה בכנסת במשך 16 שנה ברציפות מאז 1999. בשנת 2012 היא נבחרה לראשות מרצ, תפקיד שבו שימשה במשך שש שנים עד לפרישתה מהחיים הפוליטיים.

ח"כ מוסי רז צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "שמח על החלטתה של חברתי זהבה גלאון להתמודד לראשות מרצ. גלאון נאמנה לערכים, ישרה, שנונה ומנוסה, היא הכפילה בעבר את כוחה של מרצ ואני מאמין שביכולתה לחזק את מרצ שנית. תומך בה בכל ליבי".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ מיכל רוזין, מסרה בתגובה: "החלטתה של חברתי זהבה ⁩גלאון להתמודד על ראשות המפלגה היא המצפן שנחוץ למרצ בעת הזו. ‏אני מאמינה שהיא תדע להוביל את מרצ בבטחה לקואליציה ולממשלה הבאה, תוך שמירה על הערכים והאידיאולוגיה של מרצ. ‏הדמוקרטיה במרצ אינה מס שפתיים וכולנו יחד יכולים ויכולות לבנות את ההנהגה הבאה".

גם שרת התחבורה מרב מיכאלי, שנבחרה אתמול מחדש ליו"ר מפלגת העבודה, בירכה: "מברכת את חברתי זהבה גלאון שהחליטה לחזור לחיים הפוליטיים. אני בטוחה שזהבה תאבק להחזרתה של מרצ לחיים כגוף פוליטי עצמאי וחזק".