הקאמבק של זהבה גלאון: צפויה להתמודד על ראשות מרצ

פרסום ראשון: יו"ר המפלגה לשעבר נוטה לשוב לחיים הפוליטיים ולהתמודד מול יאיר גולן בפריימריז שייערכו ב-23 באוגוסט. בשבועות האחרונים הופעל עליה לחץ כבד לשוב למפלגה, גם מצד ח"כים וגם מצד דמויות בולטות בשמאל הישראלי, ואת ההחלטה הסופית היא צפויה לקבל בשבוע הבא

זמן צפייה: 01:13

פרסום ראשון: ועדת הבחירות של מרצ הודיעה הערב (חמישי) כי הפריימריז לראשות המפלגה ולרשימה יתקיימו ב-23 באוגוסט, ומי שנוטה לחזור לחיים הפוליטיים לקראת הבחירות לכנסת ה-25 היא יו"ר המפלגה לשעבר, זהבה גלאון.

בשבועות האחרונים הופעל על גלאון לחץ כבד לשוב למפלגה, גם מצד חברי כנסת וגם מצד דמויות בולטות בשמאל הישראלי, לאור סקרים רבים שמראים כי מרצ לא עוברת את אחוז החסימה. הנחת העבודה של אותם אנשים שלוחצים עליה היא שיחד עם גלאון הביטחון שהמפלגה תעבור את אחוז החסימה גובר.

חברת הכנסת זהבה גלאון
זהבה גלאון | צילום: דוברות התנועה הקיבוצית

ההנחה הזאת מגובה בסקרים, גם פנימיים וגם חיצוניים, שבדקו מה יקרה למרצ אם גלאון תעמוד בראשות המפלגה, וכמעט בכולם השורה התחתונה די דומה - גלאון מחזקת את כוחה של מרצ. את ההחלטה הסופית היא צפויה לקבל בשבוע הבא, וכרגע נראה כי הנטייה שלה היא לחזור ולהתמודד מול יאיר גולן בפריימריז לראשות המפלגה.