מסתמן: הבחירות לכנסת יתקיימו ב-1 בנובמבר

הקואליציה מחזיקה את חוק הנאשם כקלף מול האופוזיציה בניסיון לגרום לה לשתף פעולה על חבילת חוקים שיאושרו לפני הפיזור. ככל הנראה, מתגבשת הסכמה על קיום הבחירות ב-1 בנובמבר

זמן צפייה: 17:31

מתקדמים לבחירות: נכון להערב (רביעי), התאריך המסתמן לבחירות לכנסת ה-25 הוא 1 בנובמבר ולא 25 באוקטובר כפי שהוערך בתחילה. לאורך כל היום מתנהל משא ומתן בין הקואליציה לאופוזיציה על שורת חוקים שרוצים להעביר לפני פיזור הכנסת.

הקואליציה מחזיקה את חוק הנאשם כקלף מול האופוזיציה. כל עוד השיחות מתקדמות, הקואליציה לא תכנס היום את ועדת החוקה כדי להכין את חוק הנאשם שאוסר על מי שנאשם בפלילים להיות מועמד לראשות הממשלה.

מוקדם יותר היום הודיע שר המשפטים גדעון סער כי יעלה פעם נוספת לאישור הממשלה את חוק הגבלת הכהונה ביום ראשון הקרוב. החוק קובע כי כהונת ראש ממשלה תוגבל לשמונה שנים.

יש להזכיר כי הכנסת אישרה את החוק בקריאה שנייה בחודש מרץ האחרון והממשלה חזרה בה מהצעת החוק בשל היעדר רוב לקריאה השלישית. "שלטון ממושך מדי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה ולכן נכון לכלול בחוק היסוד את עקרון הגבלת הכהונה", אמר סער.

בנוסף, חברת מפלגתו שרן השכל מעוניינת להעביר עוד הערב את חוק הקנאביס שלה בקריאה ראשונה כדי שיהיה דין רציפות לחוק כך שיהיה ניתן להמשיך בחקיקה בכנסת הבאה מאותה נקודה.

אחר הצהרייםהחוק לפיזור הכנסת ה-24 אושר  בקריאה טרומית. 110 תמכו, איש לא התנגד. כעת יעבור החוק לוועדת הכנסת - שתכריע אם הוא יידון אצלה או בוועדת החוקה. בינתיים, במליאה מנקים שולחן ומנסים להביא לאישור את כל החוקים שעד עכשיו לא היו לגביהם הסכמות - אך אין טעם עוד להתווכח עליהם, כגון תקנות יהודה ושומרון או חוק המענקים לנפגעי גל האומיקרון.