עימותים, סדרנים ובכי: ערב של מהומות בכנסת

הנאום שכלל דמעות מצד מיכל שיר והעימות החזיתי עם חבריה לשעבר בליכוד, סערה בעקבות אישור בטרומית של החוק האוסר הנפת דגלי פלסטין באוניברסיטאות וכמעט מהלומות בין הח"כים בן גביר וטיבי בעקבות חוק עונש מוות למחבלים. חזרה למראות של האירועים במליאה שלא מוסיפים כבוד לפרלמנט הישראלי

זמן צפייה: 02:35

הכנסת הפכה לזירת התגוששות שלא בפעם הראשונה, אבל נראה שמה שהתרחש אתמול בהחלט שלא מוסיף כבוד: ערב של עימותים, חילופי דברים וכמעט מהלומות ידיים עבר על נבחרי הציבור בכנסת אתמול (רביעי).

האירוע האחרון התרחש בדיון במליאה על חוק עונש מוות למחבלים של חברי הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) ומאי גולן (הליכוד) שנדחה בקריאה טרומית כש-52 ח"כים הצביעו נגד ו-33 בעד.

במהלך ההצבעה התפתחו חילופי דברים בין בן גביר לחבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) שהוצאו לבסוף במליאה ואלמלא הסדרנים, העימות היה יכול להפוך לאלים. בן גביר גם טען כי חברי הכנסת טיבי ואוסמה סעדי ניסו לתקוף אותו. בשלב מסוים קרא ח"כ דוד ביטן, שניהל את ישיבת המליאה, להוציא את השניים החוצה לתדהמת חברת מפלגתו מאי גולן, מיוזמות החוק.

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2206020745' autoplay='0' credit='' desc='כך נראה העימות עם טיבי מהמצלמה של בן גביר' poster='' kid='1_iqg9c804' duration='']

איתמר בן גביר אחמד טיבי עימות הכנסת כנסת
העימות בין בן גביר לטיבי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

איתמר בן גביר כנסת הכנסת
סדרנים מוציאים את בן גביר מהמליאה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אבל זה לא היה האירוע היחיד אתמול. עוד קודם לכן, במהלך ההצבעה על הצעת החוק למתן זכויות לאחים שכולים של ח"כ מיכל שיר (תקווה חדשה), הטיחה חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) בשיר ואמרה לה: "כמה אפשר להתעלל במדינת ישראל ולהפקיר אותה לאחים המוסלמים? תחשבי כמה אחים שכולים התווספו לנו בגלל החברים שלך?".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2206012002' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='מיכל שיר אתמול בכנסת' poster='' kid='1_21mk5i62' duration='']

אורית סטרוק הכנסת כנסת
סטרוק מובלת החוצה מהמליאה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מיכל שיר
מיכל שיר אתמול בכנסת | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

טיבי, שניהל את ישיבת המליאה באותו זמן, גינה את סטרוק: "את חברה בסיעה היחידה שיש בה מורשע בתמיכה בטרור". במליאה פרצה מהומה שבמהלכה פרצה ח"כ שיר בבכי, עלתה על הדוכן ואמרה לאופוזיציה תוך כדי המהומה: "שמחה שעזבתי אתכם חבורת חלאות". הצעת החוק עברה בקריאה טרומית: 72 הצביעו בעד, איש לא התנגד.

נפתלי בנט כנסת הכנסת
בנט אתמול במליאה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אחמד טיבי כנסת הכנסת
טיבי אמש במליאה | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לאחר מכן עלתה להצבעה הצעת החוק של ח"כ אלי כהן (הליכוד) שקובעת איסור על הנפת דגלי פלסטין באוניברסיטאות בעקבות המראות ביום הנכבה האחרון במוסדות האקדמיים בישראל. ההצעה אושרה בקריאה טרומית בתמיכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, אך רבים מחברי הקואליציה בהם מסיעות יש עתיד והעבודה נעדרו מההצבעה. במרצ וברע"מ התנגדו. גם במהלך ההצבעה הזו נרשמו עימותים בלתי פוסקים בין חברי הכנסת במליאה.