אדלשטיין תוקף את הממשלה: "תראה לאן הגענו תוך כמה שבועות"

שר הבריאות לשעבר התראיין לחדשות 13 ותקף את הנתנהלות הממשלה במשבר הקורונה. על הביקורת שמקבלת ד"ר אלרעי פרייס אמר: "לא יכול להיות מצב שכל התסכול יוצא החוצה ומגיע לשיח כזה עליה"

זמן צפייה: 08:16

חבר הכנסת ושר הבריאות לשעבר יולי אדלשטיין התראיין הערב (רביעי) לחדשות 13 ומתח ביקורת על התנהלות הממשלה במאבק בקורונה. "אני לא יכול לשתוק עוד. העברתי את המדינה במצב של כמעט אפס תחלואה ואפס תמותה ועם חולים קשים בודדים ותראה לאן הגענו תוך כמה שבועות. המומחים הם אותם מומחים והקורונה אותה קורונה. הניהול הלא-נכון והרשלני של המשבר גרם לכל הדברים האלה".

 "במשרד הבריאות יש צוות נהדר", אמר אדלשטיין. "גם דוקטור אלרעי פרייס, שיש לה זכויות גדולות בניהול המשבר. לא יכול להיות מצב שכל התסכול יוצא החוצה ומגיע לשיח כזה עליה. הלוואי וזאת הייתה רק שרה אחת, כי כנראה יש איזה רוח קרב שדמם של הבכירים מותר והתוצאות לא מאחרות לבוא - כמו מה שקרה בוועדת הכנסת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה מתכנס; בנט: "כואב לנו על כל נפטר וחולה קשה"

אדלשטיין תוקף את הממשלה: "תראה לאן הגענו תוך כמה שבועות"

אירוע הירי בבת ים: עדי פרץ התעוררה ומתקשרת עם בני משפחתה

קורונה חיסון ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטס

שר הבריאות לשעבר נשאל כיצד היה נוהג אחרת וענה כי "לא הייתי מאחר עם ההחלטות. ההמלצות היו ברורות ובאמת כשראינו כולנו את העלייה במספר המאומתים והמאושפזים היה צריך לנקוט צעדים. בין היתר,  להחזיר את התו הירוק, את המסכות וכל אותם הדברים שבוטלו כשהגענו לאפס תחלואה".

"חשוב לציין", המשיך הח"כ ותקף את ניהול המשבר, "שגם אם מחר יכניסו את כולנו לסגר מלא, העלייה תימשך בשבועיים הראשונים - כך פועל הנגיף. העיכוב בצעדים, מתוך חלום שהנתונים ישתנו מעצמם, הוא מה שהביא אותנו לסיטואציה הזאת".

על דבריה של שרת הפנים איילת שקד אמש במהדורה המרכזית ענה כי "אני לא מבין את אלה שמעדיפים, כביכול, טובה כלכלית, על פני חיי אדם. בנוסף, המציאות הוכיחה כמה הם טועים כי הודות לניהול הנכון שלנו של המשבר ומבצע החיסונים, שחררנו את המשק מוקדם וככה כיסינו את ההוצאות על החיסונים".