היועמ"ש לארדן: ניתן למנות מפכ"ל קבוע בתקופת ממשלת המעבר

אביחי מנדלבליט השיב לפניית השר לביטחון הפנים וקבע כי ניתן למנות מפקד קבוע למשטרת ישראל ונציב שב"ס. על פי היועץ, כוונת ארדן למנות מועמדים מתוך הגופים מצמצמת את הקשיים המשפטיים

אביחי מנדלבליט וגלעד ארדן
אביחי מנדלבליט וגלעד ארדן | צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (ראשון) לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי החליט שמצב הדברים הנוכחי מאפשר מינוי של מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בזמן ממשלת המעבר.

היועמ"ש ציין במכתבו כי ישנו קושי לאור המצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה - לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה. "לנוכח זאת, ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי", נכתב.

אביחי מנדלבליט וגלעד ארדן
אביחי מנדלבליט וגלעד ארדן | צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה ציין כי הודעת השר ארדן, על כך שבכוונתו להציע מועמדים מקצועיים מקרב משטרת ישראל ושב"ס, מצמצמת את הקשיים המשפטיים והבהיר שאישור המינוי הקבוע יהיה טעון את קבלת חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בהתאם להחלטות הממשלה בנושא.

עוד הבהיר כי כהונתם של מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס לא תינתן להארכה אלא בהתקיים נסיבות חירום, והדבר יובהר בהחלטת הממשלה בעניינם.