ראש המוסד מבהיר: אין קשר פוליטי ביני לבין רה"מ או הליכוד

עקב ריאיון נתניהו לחדשות 13, יוסי כהן כתב בתגובה לפניית התנועה לאיכות השלטון כי "כל הפעולות נעשות רק לשם שמירה על ביטחון מדינת ישראל ועם ישראל, ללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה"

יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה
יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה | צילום: קובי גדעון לע"מ

ראש המוסד יוסי כהן הבהיר היום (ראשון) כי "אין קשר פוליטי ביני לבין ראש הממשלה או מפלגת הליכוד. כל הפעולות נעשות אך ורק לשם שמירה על ביטחונם של מדינת ישראל ועם ישראל, ללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה". זאת, בתגובה לפניית התנועה לאיכות השלטון, שהגיעה בעקבות ריאיון של נתניהו לחדשות 13.

מוקדם יותר הבוקר, התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש המוסד בדרישה להבהיר כי בינו וארגונו לא מתקיים קשר פוליטי עם נתניהו. "הבהר כי אין שחר לדברים של רה"מ ושלא מתקיים ביניכם קשר פוליטי", לשון ההודעה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל הירידה בתחלואה: המועדונים צפויים להיפתח בתוך שבוע

תקיפת נהג ההסעות הערבי בי-ם: אישום נגד 3 מעורבים בהתפרעות

773 מאומתים ביממה; אמ"ן: החיסונים יעילים – בפרט עבור מחלימים

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

במכתב, שהופנה גם ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, נכתב כי "עצם אמירתו של ראש הממשלה - אמירה מצערת אשר יש בה ולו רק לרמוז שמא מתקיימים יחסים פוליטיים בין ראש המוסד לבין ראש הממשלה - יש בה עד כדי חילול הקודש של ממש. על ראש המוסד, ככל לובש מדים ומשרת בכוחות הבטחון של מדינת ישראל, להיות עצמאי ונטול פניות, ותוך שהוא פועל ללא משוא פנים".

כזכור, במהלך הריאיון, נתניהו דחה את הטענה לפיה ראש המוסד יוסי כהן ביקש מארנון מילצ'ן לדבר אתו כדי לעזור במינויו: "לא היה דבר כזה. הבחירה שלי ביוסי כהן היא נקייה לחלוטין ונכונה לגמרי, לא הייתה לאשתי או למילצ'ן שום חלק בהחלטה". כמו כן, הוסיף: "יוסי כהן היה ראש מוסד מצוין. הוא אמור לעזוב בעוד חודשיים ואני חושב על שילובו בהמשך, תהיה לו תרומה גבוהה בממשלה שאקים ואדע לנצל את כישוריו".