15 יום לפני הבחירות: נתניהו וטראמפ ייפגשו בשבוע הבא בארה"ב

בבית הלבן הסתייגו מבקשת שגריר ישראל בוושינגטון לארח את רה"מ לארוחת ערב ממלכתית במהלך ביקורו, והחליטו על ארוחה מצומצמת ללא שתי הרעיות. "ידונו במתרחש במזה"ת"

15 יום לפני הבחירות: נתניהו וטראמפ ייפגשו בשבוע הבא בארה"ב | חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע ביום שני הקרוב לארצות הברית וייפגש עם הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ. כך הודיע הערב (רביעי) הבית הלבן. למחרת, יארח טראמפ את נתניהו לארוחת ערב עם בכירי הממשל. "הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו ידונו במתרחש במזרח התיכון ובאינטרסים המשותפים לשתי המדינות", מסר הבית הלבן.

לחדשות 13 נודע כי בשבועות האחרונים, שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר לחץ על הבית הלבן לארגן עבור נתניהו ארוחת ערב ממלכתית וחגיגית במהלך ביקורו. בבית הלבן הסתייגו מכך והחליטו לקיים במקום זאת ארוחת ערב מצומצמת ללא שתי הרעיות, שבה ישתתפו מהצד האמריקני טראמפ, סגן הנשיא פנס וכמה משרי הקבינט האמריקני.

הערב, התייחס נתניהו לביקור הצפוי בתום פגישתו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, ואמר כי "מצפה לביקור בשבוע הבא". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "הגיע הזמן שהקהילה הבין-לאומית תכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן".

בתום הפגישה בין נתניהו לפומפאו, שהתקיימה בארבע עיניים, שר החוץ האמריקני אמר כי "ביום זה לפני ארבע שנים, כשנתניהו נאם בפני הקונגרס, הוא דיבר על האיום שמולו ניצב העם היהודי - האיום מפני הרפובליקה האסלאמית של איראן המבקשת להשמיד את ישראל. משטר האייתוללות קיים כבר ארבעה עשורים, תומך באלימות ובשנאה ומחפש להשיג נשק גרעיני. הם הציבו את השמדת ישראל כמטרה העליונה שלהם. מול איומים אלה על בסיס קבועל אנו מבקשים להבטיח את ביטחונה של ישראל ותומכים באופן מלא בזכותה להגנה עצמית".

"תחת הסכם שחתנו ב-2016, אנו מספקים 3.8 מיליארד דולר בשנה לטובת ביטחון ישראל נגד איום הטילים מעזה, לבנון, סוריה ומקומות אחרים. ממשלת טראמפ מחויב להילחם בכל תופעות האנטישמיות. אילן קאר, מי שאחראי מטעמנו על הנושא, היה כאן לאחרונה כדי לדון איך נוכל להעמיק את ההתחייבות להילחם בדעות הקדומות ובחוסר סובלנות. בתקופה שבה האנטישמיות מתחזקת באירופה ובארה"ב, על כולם להיאבק בזה. האתגר שלנו דחוף ביותר אל מול השיח באקדמיה או בדיפלומטיה. לצערנו, השיח האנטישמי חדר גם למסדרונות הממשלה".