אלפי שוטרים יקבלו מענקים: "לעודד להמשיך לשרת"

כ-4,200 שוטרים יקבלו מענקים בסכום כולל של 34 מיליון שקלים במסגרת סיכום בין משרדי האוצר וביטחון הפנים עם המשטרה. המענק יינתן בין היתר למי שמשרת בתחנות בחברה הערבית ובאזור ירושלים

הגבלות, קורונה, דוחות, קנסות

משרדי האוצר וביטחון הפנים חתמו היום (ראשון) על הסכם עם המשטרה למתן מענקים שנתי לשוטרים בסכום כולל של 34 מיליון שקלים. מדובר במענקים שינועו בסכומים של בין 2,500 שקלים ל-12,000 שקלים בשנה, זאת בהתאם לוותק ולאופי התפקיד.

המענק יינתן לקרוב ל-4,200 שוטרים ושוטרות המשרתים ביחידות ובתפקידים שהוגדרו שוחקים, בין היתר כאלה המשרתים בתחנות המשטרה בחברה הערבית, באזור אגן העיר העתיקה בירושלים (בפרט ביחידת המקומות הקדושים), אופנוענים (תנועה, סיור ויס"מ), חוקרים ומוקדנים במוקד 100.

בהודעה משותפת למשטרה ולשרים אביגדור ליברמן ועמר בר לב נמסר כי מטרת המענקים לשמש כלי לשימור ותגמול שוטרים מצטיינים באוכלוסיות שיוגדרו זכאיות, מתוך מטרה לאפשר למשטרת ישראל לנהל את המשאב האנושי באופן מיטבי, בדגש על מערכים שנמצאים בקשר ישיר עם האזרח ונותנים מענה ראשוני לקריאות. זאת לצד שימור שוטרים בתפקידים ומקומות אשר השירות בהם מציב קושי מיוחד לגייס ולשמור על המשכיות.

המפכ''ל קובי שבתאי
המפכ''ל קובי שבתאי, ארכיון | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"השוטרות והשוטרים שלנו הם אבן יסוד בשלטון החוק, בביטחון הלאומי שלנו ובהגנה על כולנו, ולשם כך אף מסכנים לא אחת את חייהם", אמר ראש הממשלה יאיר לפיד. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הוסיף: "אני שמח שההסכם נחתם והמענקים יועברו כבר בקרוב לשוטרים ולשוטרות, שמשרתים בתפקידים שוחקים וקשים מאוד. הם ראויים להוקרה הזו".

שר האוצר ליברמן ציין: "עבודתם של השוטרים והשוטרות במדינת ישראל ראויה להערכה, לא רק במילים אלא גם במעשים ובתקציבים. מתן המענקים בגובה אלפי שקלים יוסיף למוטיבציה של כוחות המשטרה, ויעודד מצוינות בארגון". מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, סיכם: "הסכם המענקים שנחתם הוא עדות חשובה להערכה ולהוקרה שזוכים לה משטרת ישראל ושוטריה, בפעילותם הנחושה למען ביטחון אזרחי ישראל. אלו שהתגייסו להגן ולשרת לא עשו זאת ממניעים כלכליים, אך יש במענקים הללו בכדי לעודד אותם להמשיך לשרת, ולעודד אחרים להצטרף תחת האלונקה. נמשיך לפעול למען שיפור השכר של שוטרי משטרת ישראל, כי זו חובתנו כפיקוד המשטרה כלפיהם וכלפי בני משפחתם".