"דוד, תתפטר": השיחה בין ראשי מועצת יש"ע אחרי המתקפה על טראמפ

קרע במועצה לאחר שהיו"ר אלחייני אמר שנשיא ארה"ב "אינו ידיד אמת של ישראל". כמה מראשי הרשויות קראו לו בקבוצת הווטסאפ לעזוב את תפקידו: "מבזה אותנו". אחר תמך בו: "יש לך גיבוי"

זמן צפייה: 02:34

קרע במועצת יש"ע בעקבות דבריו החריפים של יו"ר המועצה, דוד אלחייני, נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפיהם "הוא אינו ידיד אמת של ישראל". את הדברים אמר אתמול בריאיון ל"הארץ".

לאחר דבריו ותגובת ראש הממשלה נתניהו, שגינה בחריפות אמירה זו, התפתחה סערה בתוך קבוצת הווטסאפ הפנימית של ראשי מועצות ביהודה ושומרון, כאשר ראשי רשויות קראו לאלחייני להתפטר.

דוד אלחייני יו''ר מועצת יש''ע
דוד אלחייני יו''ר מועצת יש''ע וראש מועצת בקעת הירדן | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק מועצה אזורית בקעת הירדן

"יו"ר מועצת יש"ע, עד כאן" כתב אחד מהם. "עד לאן תדרדר אותנו בהשתלחות חסרת רסן, במילים קשות ובוטות כלפי ראש הממשלה, מנכ"ל משרדו וצוותו 'השקרנים' כפי שכינית אותם בישיבת הזום המוקלטת, כלפי חבריך במועצת יש"ע - ועכשיו כלפי טראמפ ונציגיו במילים קשות ובוטות", נכתב.

"אתה לא מייצג אותי ולדעתי גם את הרוב במועצה. גם אם אתה לא מסכים עם העמדות של ראש הממשלה או של האמריקנים, אתה לא יכול לנהוג כך באופן המבזה את הארגון ואותנו", הוסיף. "אני מצטער שהחברים שותקים אבל  רובם חושבים כמוני - שבדרך התנהלותך אינך ראוי לייצג אותנו ולעמוד בראש הארגון שכה יקר לכולנו".

טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהו | צילום: רויטרס

בהמשך, נכתבה הודעה חריפה נוספת נגד יו"ר מועצת יש"ע: "ראש ממשלה ומנכל משרדו 'שקרנים', יו"ר הכנסת 'נחש', טראמפ 'אויב ישראל'. דוד אלחיאני, אנא שחרר אותנו מהייצוג הבלתי הולם שלא מכבד אותך ולא אותנו ותתפטר לאלתר מתפקידך". כתב אחד מחברי הקבוצה והוסיף: "חברים יקרים, השתיקה לא עושה לאף אחד מאיתנו טוב. אנחנו נראים רע בציבוריות הישראלית ובקרב תושבי יו"ש ומאפשרים למיעוט מתלהם שעומד בראש, לבזות את המוניטין שנבנה בעמל רב במשך שנים רבות. דוד, תתפטר!".

על הדברים הקשים האלו הגיב ראש מועצה, שהביע תמיכה באלחייני: "חשוב לי להגיד שמבחינתי יש לדוד היו"ר את כל הגיבוי למאבק המשמעותי בדור הזה על עתיד ארץ ישראל, ובקרב אין משחקים ואסור להיות נחמדים". "שרון החריב לנו את גוש קטיף ועכשו יכולים בסוכרייה חמוצה להחריב לנו את כל ארץ ישראל", הוסיף התומך. "גם אם סגנוני לא כמו סגנונו של דוד, הערכתי על עמדתו התקיפה, שהיא קריטית, חשובה ומשמעותית כדי לנצח במערכה".

"דוד המלך עלה והצלח. יש לך גיבוי מעוד הרבה נבחרי ציבור, ורבבות תושבים מאיו"ש ומכל ישראל והעולם", המשיך אחד המשתתפים. "חייבים לשבת בנחת ולעשות הכול כדי שדעות שונות, גם אם הן הפוכות, לא יהפכו אותנו פנימה לאויבים ומסוכסכים. חייבים לשנות פנימה בתוכנו את הסגנון ולהרבות אהבה ואחווה בין כולם. כולל להתנצל ולעשות פיוס ולנהל שיח מכובד".