ימינה: נתניהו התחייב שלא להתפשר מול גנץ בנושא מינוי שופטים

במפלגה טוענים כי ראש הממשלה שוחח עם אנשי המפלגה והבהיר גם כי יתעקש במסגרת המו"מ לקבל "יד חופשית, בנוגע לקידום החלת ריבונות • יעלון לגנץ: עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט

זמן צפייה: 05:21

אחדות בצל קורונה: מפלגת ימינה טענה הבוקר (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אנשי המפלגה הלילה והתחייב בפניהם שלא יתפשר במשא ומתן מול יו"ר כחול לבן בני גנץ בנושאי הוועדה למינוי שופטים וקידום החלת ריבונות. כזכור, בחצות יפוג המנדט של גנץ, ואתמול הודיע ריבלין כי אם לא תחול התקדמות במשא ומתן מול נתניהו - יחזיר אותו לכנסת.

"אנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה בהתעקשותו על הקווים האדומים של גוש הימין בתחום הריבונות ומינוי השופטים", מסרה המפלגה. "הפקרת הוועדה למינוי שופטים בידי השמאל תהיה בכיה לדורות ותחזיר לחיים את ההפיכה השיפוטית של ברק ובייניש. על גנץ לעמוד בסיכומים שהושגו בעניין ולזכור שהוא עומד בראש מפלגת מיעוט של 17 ח"כים מול נתניהו שעומד בראש גוש של 59 מנדטים".

בד בבד, ח"כ משה יעלון קרא הבוקר לגנץ להימנע מאחדות "בני, כבר ברור שכוונתך התמימה להתגייס לממשלת חירום, פוגשת נוכלות צינית של נאשם שנמלט מספסל הנאשמים. עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מספר המתים מקורונה עלה ל-110; 11,235 חולים – בהם 133 מונשמים

משרד רה"מ ביצע הזמנה בעשרות אלפי שקלים – הציוד הגיע לבלפור

זימון תורים לסופר וזיכויי מס: תוכנית בנק ישראל ליציאה מהמשבר

נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כאמור, הנשיא הודיע אתמול לגנץ כי לא יאריך לו את המנדט להרכבת הממשלה, למרות שביקש זאת יום לפני כן. הנשיא הדגיש כי אם גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו לא יחתמו על הסכם עד מחר בחצות ותמונת הממליצים לא תשתנה, מועד פקיעת המנדט של גנץ, ישוב המנדט לכנסת, ולא יעבור לנתניהו כפי שנהוג.

לאחר מכן, תחל תקופת 21 הימים שבהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם, לו יהיו 14 ימים להרכיב ממשלה. כמו כן, עוד ציין ריבלין בהודעתו כי אם ישתנו הנסיבות - וגנץ ונתניהו יבקשו להאריך את תקופת המנדט להרכבת הממשלה, כדי שיוכלו להגיע להסכם, הנשיא ישקול זאת בשנית. לאחר הודעת הנשיא הוגשה העתירה שמבקשת למנוע את הטלת המנדט על נתניהו, בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו.

מכחול לבן נמסר בתגובה להודעת הנשיא כי "מאמצי ההגעה לאחדות נמשכים גם בשעה זו על ידי צוותי המשא ומתן במטרה להשלים את נספחי החקיקה הנדרשים להסכם שגובש כבר בשבוע שעבר. הבהרנו לליכוד, כי לא נאפשר כל פגיעה בשלטון החוק ובעקרונות היסוד אותם הצגנו. גנץ אמר לנתניהו בשיחתם כי הוא מחוייב להסכמות ביניהם ונכון לקדם אותן בכל מקום ובכל שעה, לאחר שתושלם העבודה על נספחי החקיקה, בכדי להקים ממשלת חירום לאומית כפי שעם ישראל רוצה וצריך".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

מהליכוד נמסר: "תנועת הליכוד שבה ומבקשת מהנשיא ריבלין להעביר את המנדט לראש הממשלה נתניהו, ראש המפלגה הגדולה בכנסת ועם 59 ממליצים, בדיוק כפי שנהג הנשיא ריבלין לאחר הבחירות הקודמות בספטמבר, כשהעביר את המנדט מראש הממשלה נתניהו לח״כ גנץ כשהיו לגנץ רק 54 ממליצים".

בהודעה משותפת מטעם ראשי מפלגות וסיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, ימינה וגשר, נמסר: "אנו, ראשי הסיעות והמפלגות, קוראים לך, נשיא המדינה ראובן ריבלין, להעביר את המנדט לראש הממשלה בנימין נתניהו שיש לו 59 ממליצים - בדיוק כפי שלאחר הבחירות הקודמות בספטמבר העברת את המנדט לידיו של ח״כ בני גנץ כשהיו לו 54 ממליצים בלבד".