הג'וב לזועבי וההתפטרות שלא יצאה לפועל בגלל פירוק הממשלה

חברת הכנסת ממרצ נפגשה עם ראש מועצת כפר קאסם כדי לסכם על כך שהיא תעבור לעבוד עבור קרן ישראלית-אמריקנית גדולה. אלא שבמהלך הפגישה הודיע בנט על פיזור הכנסת. לבסוף הקרן נסוגה בה מההצעה, וזועבי ניסתה לברר לגבי הצעת עבודה נוספת - אך גם זו לא עלתה יפה

זמן צפייה: 02:19

דרמה גדולה התחוללה לפני החלטת רה"מ נפתלי בנט ורה"מ החליפי יאיר לפיד לפזר את הכנסת, והערב (חמישי) נחשפו במהדורה המרכזית ההצעות שקיבלה ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ, על מנת שתתפטר מתפקידה - מהלך שהיה אמור לסייע בייצוב הקואליציה.

ביום שני ב-17:00 הייתה אמורה רינאוי-זועבי להיפגש עם ראש מועצת כפר קאסם, וביקשה לדחות בשעה את הפגישה בשעה, שנערכה לבסוף ב-18:00. הפגישה נועדה לסכם על כך שהיא תעבור לעבוד עבור קרן ישראלית-אמריקנית גדולה, שעוסקת בפילנתרופיה וביחסי יהודים-ערבים.

במהלך הפגישה יצאה ההודעה של בנט על פיזור הכנסת. לאחר מכן מנסור עבאס, השר עיסאווי פריג' ונוספים רצו מהר ללשכת שר החוץ לפיד ואנשיו בבקשה ששר החוץ לפיד יעשה מעין "רוורס" בהודעה. הוסבר להם שאין אפשרות כזאת.

אחרי זועבי אמור היה להתפטר גם מאזן גנאים. לפי מקורות, הוא קיבל את ההצעה הבאה: מימון משכורת באמצעות התנועה האיסלאמית עד לריצה לבחירות המקומיות בסכנין; רע"מ תתמוך בו בבחירות הללו וגם תנכס עבורו הישגים נאים. גנאים התנה זאת בכך שזועבי תתפטר קודם. כלומר, לאחר אותה פגישה - זועבי אמורה הייתה אמורה להתפטר, אחריה גנאים ואז הוקאליציה אמורה הייתה להתייצב, אך בנט הקדים את כולם.

נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עם זאת, הסיפור לא נגמר, מכיוון שיממה לאחר מכן זועבי גילתה גם שהקרן נסוגה בה מההצעה בטענה שהיא לא רלוונטית. היא התקשרה לברר לגבי הצעת עבודה נוספת אחרת שהייתה לה דרך המיליארדר קובי ריכטר, שסידר לה משרה באמירויות, כנראה באיזו מסגרת של איש העסקים מתי כוכבי.

ביום שלישי הודיע לה ריכטר  שהפגישה מבוטלת,  וזועבי הזועמת כתבה לו הודעה חריפה בסגנון "אתם השמאלנים משתמשים וזורקים". כך קרה שזועבי נשארה בלי דבר - ובנט פיזר את הכנסת.

זועבי הגיבה על הידיעה וטענה כי "רביב דרוקר הוא מפיץ פייק ניוז מקצועי. הוא ושאר שופרות מחנה 'רק לא ביבי' מנסים להדביק אליי. מצער אותי שבמקום שהמחנה הזה יעסוק בחשבון נפש של למה נכשל שוב ושוב מנסים להאשים את הערבייה התורנית בחזרתו של הימין".