אביר קארה נמנע מלגבות את בנט: "זהות ראש הממשלה לא חשובה"

סגן השר מימינה, שסומן בין האנשים שעשויים לפרוש אחרי סילמן, התייחס בשיחה עם חדשות 13 והכחיש שהוא מתכוון לערוק. עם זאת, לא גיבה באופן מלא את בנט: "אם אפשר עם שיקלי וסילמן להביא הישגים, אני אהיה שם. השר מתן כהנא פרסם פוסט ארוך בפייסבוק, קרא לסילמן לחזור בה וגם נמנע מלהזכיר את שמו של בנט: "מאמין שעדיין אפשר לתקן ולהמשיך בממשלה ביחד"

זמן צפייה: 03:51

הבלגן בימינה ממשיך: סגן השר אביר קארה נמנע היום (חמישי) בשיחה עם ליאור קינן לחדשות 13 לגבות באופן מלא את ראש הממשלה נפתלי בנט ורומז כי לא בהכרח הוא ימשיך לתמוך בממשלה בראשותו. "האם זה חשוב מיהו ראש הממשלה ומה זהותו? אני חושב שלא" אמר קארה.

הוא הכחיש שהוא העריק הבא. "אני אהיה בכל מקום שאני יכול להשפיע בממשלה. אני לא אהיה העריק הבא", אמר קארה לפני המראתו למולדובה. "אני נמצא בכל מקום שאני יכול להשפיע ולהביא תוצאות. היציבות השלטונית היא דבר חשוב מאוד. ללכת לבחירות זה מיליארדים על חשבון הציבור וזה דבר שאי אפשר להשלים איתו".

על פרישת סילמן אמר קארה: "אפשר להישבר. אני מאוד אוהב אותה. היו לה הישגים רבים. אני מבין את הלחץ ומבין שאפשר להישבר. אני חושב שגם אצלה וגם אצלנו, אם אנחנו יכולים להשיג תוצאות – זה פתח למו"מ בתוך הדבר הזה".

אביר קארה
סגן השר אביר קארה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

על פגישתו עם סילמן ושיקלי הסביר קארה: "הלכתי לוודא שאנחנו מצליחים לייצר יציבות שלטונית במדינת ישראל. אם הם יכולים ואנחנו לנהל דברים ולקדם אותם קדימה, אז למה לא? אם אנחנו מצליחים לייצר מצב שאנחנו לוקחים קבוצה ויכולה להשפיע על המדיניות הכלכלית של המדינה וגם על מדיניות הימין – שם אנחנו נהיה. האם זה חשוב מיהו ראש הממשלה ומה זהותו? אני חושב שלא".

"אני חושב שבנט עושה עבודה טובה ואני אסיר תודה על דברים שקרו לי איתו", הוסיף קארה, "אך זהות ראש הממשלה כמו אלה שחושבים רק ביבי או רק לא ביבי, המטרה היא להביא הישגים לאזרחים. אם יחד עם שיקלי וסילמן אפשר להביא הישגים, אני אהיה שם". קארה טען שקיבל הרבה הבטחות מנתניהו ומהליכוד, אך סירב לפרט. "יהיה בסדר", אמר לפני שסירב להמשיך לדבר.

במקביל, השר לשירותי דת מתן כהנא שיגר מכתב לכלל חברי הקואליציה וקרא להמשיך ולתמוך בממשלה. למרות שהפוסט היה ארוך מאוד,. כהנא נמנע מלציין את שמו של ראש הממשלה נפתלי בנט. "חברי ואני מאמינים בממשלה הזו. רבים בימין הממלכתי ורבים מאוד בציבור הדתי לאומי מאמינים בממשלה הזו ורוצים בכל מאודם שהיא תמשיך להתקיים. אני מאמין שעדיין אפשר לתקן. רק צריך לחזור להבנות הבסיסיות שאיתן יצאנו לדרך".

מתן כהנא
לא הזכיר את בנט. כהנא | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

כהנא התייחס גם להפגנות נגדו ונגד חבריו. "מצד ימין נמצא גוש של 52 מנדטים של אופוזיציה לוחמנית, שחלק מחבריה לא בוחל בשום דרך של השתלחות ארסית, מכפישה, נמוכה ומכוערת. חברי לקואליציה מגוש השמאל,

מול ביתו של אף אחד מכם לא מתקיימות הפגנות במשך חודשים. אף אחד מכם לא הותקף פיזית, אף אחד מכם לא זוכה למטר של קללות מבני נוער במקומות אליו הוא מגיע, בני נוער שעד לפני שנה נשאו אותו על כפיים. לאף אחת מכן לא הוצמדה אבטחה מחשש שיפגעו בה אלה שעד לפני שנה שרו לכבודה שירים (ואדגיש, אני משוכנע ש 99.99% מהמתנגדים לדרכנו סולדים מאלימות כל שהיא)".

בסיום דבריו קרא השר כהנא לסילמן לחזור בה מהחלטתה לפרוש. "בחודשים החולפים את היית ראש החץ של הקואליציה. נלחמת עליה ועל תפקודה ולכן גם היית בקו החזית של אש הביקורת. וזו הייתה מתקפה ברוטלית וחסרת מעצורים. במשך חודשים לא נשברת, אבל ברור כמה זה היה קשה. אבל גם אחרי היומיים האחרונים עובדות היסוד לא השתנו. מערכת בחירות נוספת שוב תביא כאוס שלטוני שיפגע במדינה".