יאיר לפיד: "בשביל האחדות - מוותר על הרוטציה"

בכיר כחול לבן, החליט לסגת מהסיכום שהביא לאיחוד בין יש עתיד למפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר, והודיע על כך בישיבת סיעתו: "לישראל מגיע יותר". ליברמן: "צעד חשוב ואצילי"

זמן צפייה: 03:19

ח"כ יאיר לפיד הודיע היום (חמישי) במהלך ישיבת סיעת כחול לבן כי הוא מוותר על הסכם הרוטציה עם בני גנץ, שהביא לאיחוד בין רשימת הרמטכ"ל לשעבר למפלגת יש עתיד. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס להחלטת לפיד ואמר לחדשות 13 כי מדובר ב-"צעד חשוב ואצילי".

"אדם אחד עם שלושה כתבי אישום עומד בינינו לבין ממשלת אחדות לאומית", אמר לפיד בפתח דבריו בישיבת סיעת כחול לבן. "המדינה צריכה ממשלת אחדות בראשות כחול לבן, עם הליכוד, ליברמן והעבודה. בממשלה כזאת תהיה רוטציה, ובני גנץ יהיה ראש הממשלה בשנתיים הראשונות. אנחנו המפלגה הגדולה ביותר ונתניהו בשימוע. לא נשב עם ראש ממשלה עם כתב חשדות או כתב אישום. בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה. הרי לא תהיה רוטציה בין שלושה אנשים. זה ניהול מדינה, זה העניין החשוב לי ביותר שיהיה אחדות בעם, שלא יהיו בחירות, שהמדינה תתחיל איחוי פצעים".

"לאזרחי ישראל מגיע יותר. מגיע להם יותר ממה שקורה כרגע בבניין הזה. מגיעה להם ממשלת אחדות יציבה עם ראש ממשלה בלי כתבי אישום. ממשלה שתעסוק בבריאות, בחינוך ובביטחון – ולא בשוחד, ובמרמה והפרת אמונים".

עוד בחדשות 13:

משדר מיוחד: הח"כים מגיעים להשבעת הכנסת ה-22

פרקליטי נתניהו הגיעו ליום השימוע השני: "נציג ראיות חדשות"

נתניהו נגד לפיד: "מחזיק בגנץ כבן ערובה וגורר המדינה לבחירות"

יאיר לפיד - מוותר על הרוטציה
יאיר לפיד - מוותר על הרוטציה | צילום: חדשות 13
יאיר לפיד: ''בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה''
יאיר לפיד: ''בשביל ממשלת אחדות אני מוותר על הרוטציה'' | צילום: טל שניידר, כתבת מדינית ופוליטית , גלובס

רה"מ נתניהו לא התייחס להצהרתו של לפירד בפתח ישיבת סיעת הליכוד, אך תקף את גנץ ואמר כי "אין ברירה אלא לעשות את רצון העם ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מנסה לברוח מזה וגם לשנות את ההליך הדמוקרטי. אנחנו צריכים ללכת יחד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191003-1514' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד' kid='1_cwj7ioih' duration='101'']

יו"ר ימינה איילת שקד, הגיבה להודעתו של לפיד, ואמרה לחדשות 13: "הוויתור של לפיד על הרוטציה זה דבר ברור מאליו, לא תהיה רוטציה ועוד רוטציה. אם הוא רציני בכוונתו להקים ממשלת אחדות עם גוש הימין, הם צריכים לשבת ברצינות ולנהל משא ומתן - ולא לנתק מגע".

"מה שחשוב כרגע זה שתהיה ממשלה טובה ולאומית. אנחנו באים כגוש מגובש, מנהלים משא ומתן כגוש", הוסיפה. ושוב – אם כחול לבן רוצים לנהוג באחריות ולא לדרדר את המדינה לבחירות חוזרות, הם צריכים להיכנס למשא ומתן".

ח''כ איילת שקד
ח''כ איילת שקד | צילום: חדשות 10

"אנו עושים ונעשה הכול כדי שתקום ממשלה רחבה ויציבה ולצידה כנסת מתפקדת. אלה ימים שניתן להגדירם כימים נוראיים, שכן עברנו שתי מערכות בחירות של שיסוי איש ברעהו", אמר גנץ בפתח הישיבה. "יש גורמים שמבקשים כבר עכשיו להביא אותנו לבחירות לכנסת ה-23. זה נראה לכם נורמלי?"

"פעמיים נפגשתי עם נתניהו מאז הבחירות האחרונות. לצערי, הרושם שקיבלתי הוא שבמקום לעבוד עבור אזרחי ישראל מבקשים לכפות עליי השתתפות במשחק מי אשם", המשיך וביקר את הלחצים והביקורת המופעלים עליו מצד מפלגות הימין. "אבל לא באתי לפוליטיקה כדי לשחק משחקים. באתי לפוליטיקה כדי להוביל את ישראל למקום טוב מזה שהיא נמצאת בו כרגע".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191003-1444' autoplay='0' credit='' desc='בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן' kid='1_u0hds8d7' duration='458'']

"אני יודע שיש אנשים בפוליטיקה שהובלה ושותפות נראים להם כמו שילוב בלתי אפשרי, אבל זה סוג המנהיגות שלאורה פעלתי ושגם אפעל בימים שיבואו. בזמן שאנחנו עסוקים במשחקים פוליטיים, ישראל בגירעון ולא ניתן לקיים דיוני תקציב רציני", הזכיר גנץ. "אתגרי הביטחון רק הולכים ומתעצמים, שנת הלימודים החלה והחינוך לגיל הרך עדיין לא נמצא תחת משרד החינוך. הפשיעה הערבית גובה חיי אדם. אין משילות ואין יכולת לנהל את ענייני המדינה כבר למעלה משנה. במקום ממשלה שפועלת עבור האזרחים יש לנו את ממשלת הספינים שפועלת למען אינטרסים אישיים וצרים".

בהמשך התייחס גנץ גם לכתבי האישום העומדים נגד ראש הממשלה, בעניינם מתקיים היום יומו השני של השימוע. "הדבר הנכון הוא שראש הממשלה יהיה עסוק בנושאים אלו ולא בכתבי האישום. שיהיה לו זמן להבריא את מערכת הבריאות ולא להתייעצויות עם עורכי דין. הדבר הטוב ביותר לישראל הוא ממשלת אחדות ליברלית על פי קווי יסוד מוצקים ומוסכמים".

"כולנו מתחייבים, כל החברים, נעשה הכול כדי לא ללכת לבחירות נוספות", הצהיר. "לא תהיה דלת שלא נפתח כדי להקים ממשלה בישראל, ולא יהיה רגע שבו לא נשים את ישראל לפני הכל. ממשלת אחדות טובה לישראל. כנסת מתפקדת טובה לשיראל, מציאות אחת טובה לישראל זה בדיוק מה שאנו מחפשים".