המגעים להקמת הממשלה: לפיד נפגש עם ראשי הרשימה המשותפת

לקראת שלב ההמלצות לנשיא, יו"ר יש עתיד נועד עם חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי, ודן עמם בהקמת קואליציה. השניים לא התחייבו שימליצו להעניק לו את המנדט. "קבעו להמשיך את השיח בקרוב"

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

יושב ראש יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, נפגש היום (חמישי) עם ראשי הרשימה המשותפת, חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי, ודן עמם באפשרות של הקמת ממשלה חדשה. זאת, כחלק ממאמציו של לפיד לגייס ממליצים כדי לקבל את המנדט מהנשיא. השניים לא התחייבו כי ימליצו עליו.

"השלושה דנו באפשרויות להקמת ממשלה חדשה שתמנע מנתניהו, בן גביר וסמוטריץ׳ להקים ממשלה. וכן במגוון הסוגיות הכואבות לחברה הערבית לרבות מיגור הפשיעה, ועל דרכי הפתרון לסוגיות הללו. השלושה קבעו להמשיך את השיח בזמן הקרוב על מנת למצות את האפשרויות להחלפת שלטון ומדיניות נתניהו ולהביא לשינוי", נמסר מטעם המפלגות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפרקליטות לביהמ"ש: על רה"מ להגיע לנאום פתיחת שלב ההוכחות

"אהרוג אותך – את לא תחיי": תושב י-ם מואשם בניסיון רצח שכנתו

משרד הבריאות: עלייה נוספת במקדם ההדבקה – הגבוה מזה שבועיים

יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה
יו''ר הרשימה המשותפת איימן עודה | צילום: חדשות עשר

בתוך כך, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייחס לכך שנתניהו לא מאפשר מינוי שר משפטים קבוע וכתב: "‏מדינה ללא שר משפטים - המשך מסע פירוק המדינה ומוסדותיה על ידי נתניהו. נתניהו הוא לא מחנה לאומי. הוא אנטי לאומי שמעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה. אם זה מה שהוא מעז לעשות בעיצומם של הימים הרגישים האלה - אפשר רק לדמיין מה הוא יעשה כאן אם חלילה יעלה בידו להרכיב ממשלה חדשה".

מוקדם יותר, יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז אמר הבוקר כי ידרוש במו"מ הקואליציוני לתקן את החלטת הממשלה מס' 2331 - המחייבת את מוסדות המדינה לפעול לייצוג מגדרי שוויוני. נוסף על כך, דורש להפסיק את המיזמים הממשלתיים הפועלים בשבת, ולהכפיף את מערך הגיור לרבנות הראשית בלבד.

כזכור, בסקר חדשות 13, שנערך אתמול בשיתוף הפרופסור קמיל פוקס, עולה כי 62% ממצביעי גוש השינוי סבורים כי על מנת להחליף את נתניהו - יאיר לפיד צריך לוותר לבנט על ראשות הממשלה. לעומת התומכים, יש 38% ממצביעי הגוש להחלפת נתניהו שחושבים שיו"ר יש עתיד צריך לדבוק בעקשנותו. על כל פנים, 80% מהישראלים לא מרוצים מתוצאות הבחירות וסבורים שתהיה מערכת בחירות נוספת.

אמש, קרא ראש הממשלה לבנט וליו"ר תקווה חדשה גדעון סער לחבור אליו, ובהצהרה שנשא אמר כי "אנחנו חייבים לשבת יחד - חזרו הביתה". במהלך נאומו, קרא נתניהו לבנט לשבת לשולחן המו"מ: "תגיד מה אתה רוצה - הכול אפשרי, חוץ מרוטציה".