לפיד בדרך למשרד רה"מ: טקס החילופים ייערך בצורה מצומצמת

ראש הממשלה הנכנס צפוי להתחיל את תהליך החפיפה שלו, בעוד שראש הממשלה היוצא נפתלי בנט הבהיר כי הפעם תבוצע העברת מקל מסודרת. לפיד צפוי בתחילה להיפגש עם כל ראשי מערכת הביטחון, וכבר בשבוע הבא הוא יטוס לצרפת לפגישה רשמית ראשונה בתור רה"מ - עם הנשיא מקרון

זמן צפייה: 01:21

לקראת כניסה לתפקיד: ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד צפוי להתחיל בקרוב את תהליך החפיפה שלו, לאחר שהחוק להתפזרות הכנסת יעלה הבוקר (חמישי) להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט הצהיר אתמול על פרישה מהחיים הפוליטיים, והבהיר כי הפעם העברת המקל תהיה מסודרת, תוך שהוא רומז לפגישת החפיפה הקצרה בינו לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שארכה חצי שעה.

לפיד בתחילה ייפגש עם כל ראשי מערכת הביטחון, ובכירים נוספים. הוא מעודכן היטב בסוגיות המדיניות והביטחוניות השונות, גם מתוקף תפקידו בשנה האחרונה, כשר החוץ וכראש הממשלה החליפי. עם זאת, ראש הממשלה מכיר את התמונה הרחבה ביותר מתוקף תפקידו, ולכן הפגישות הללו נדרשות.

יאיר לפיד | צילום: ללא קרדיט

בנוסף, ייערך טקס חילופים מצומצם בין לפיד לבין בנט, לא בנוכחות קהל או תקשורת - להחלטתם. בימים הקרובים ראש הממשלה הנכנס, לפיד, יעבור לבלפור - אולי כלקח על אי-כניסתו של בנט למעון בירושלים, והביקורת שספג על כך. בשבוע הבא מתוכנן ללפיד כבר ביקור מדיני ראשון כראש ממשלה, כאשר הוא יטוס לצרפת, שם הוא צפוי להפגש עם נשיא המדינה עמנואל מקרון.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2906222045' autoplay='0' credit='' desc='בנט פורש: "אשאר חייל נאמן של הארץ הזאת"' poster='' kid='1_wgp4m7fl' duration='']

אתמול נמשכו לאורך כל היום העימותים וחילוקי הדעות על רשימת החוקים שכן יעברו ואלה שיתקעו, כאשר השיא של היום הגיע בשעות הערב, כשבנט הודיע, די כצפוי, על החלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים. "אין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אך אשאר חייל נאמן של הארץ הזאת", אמר בנט בהצהרה בכנסת.

ראש הממשלה היוצא גם הודה לשותפתו שאותה הגדיר מצוינת, שרת הפנים איילת שקד, ואמר כי היא תנהיג את מפלגת ימינה. "אני בטוח שהיא תצליח להובילה לטובה", אמר בנט והודה גם לשר מתן כהנא ולחברי הכנסת של ימינה.

.יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על תקופת ממשלת המעבר אמר בנט: "אעביר את מקל השליחים לחברי יאיר לפיד. אני אמשיך לסייע ולעזור לו במסגרת תפקידי". ראש הממשלה הבא יאיר לפיד צייץ לאחר ההצהרה: "נפתלי אחי, תודה בשמי ובשם כל עם ישראל".