לפיד: "לא ניתן למכונת ההסתה והרעל להרוס לנו את הבית"

ראש הממשלה נשא דברים בכנס פתיחת הקמפיין של יש עתיד, ואמר כי "ניצחנו את מכונת ההסתה והרעל ארבע פעמים, ננצח אותה גם בפעם החמישית". לפיד התייחס גם למאבק ביוקר המחיה ואמר: "15 שנה אף אחד לא עשה כלום, לא נגעו בזה". נאומו לפיד נקטע על ידי מתמחי רפואה המוחאים על כך שהתורנויות שלהם טרם קוצרו

זמן צפייה: 01:20

מפלגת יש עתיד ערכה הערב (רביעי) את כנס פתיחת קמפיין הבחירות, ויו"ר המפלגה וראש הממשלה יאיר לפיד נשא דברים ואמר: "אנחנו ניצחנו את מכונת ההסתה והרעל ארבע פעמים, ננצח אותה גם בפעם החמישית. לא ניתן לה להרוס לנו את הבית". נאומו לפיד נקטע על ידי מתמחי רפואה המוחאים על כך שהתורנויות שלהם טרם קוצרו.

"הכל השתנה בשנה האחרונה, אבל לא הערכים שלנו", אמר לפיד בפתח דבריו, "לא הדברים שאכפת לנו מהם. שלטון החוק, חיזוק מעמד הביניים, הדמוקרטיה הישראלית, חופש דת, חופש העתונות, השאיפה לשלום עם הפלשתינים ומדינות האיזור, יהדות שהיא לכולם, כלכלה חופשית שמייצרת הזדמנויות לכל ילד ודואגת לחלשים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208032102' autoplay='0' credit='' desc='נאומו של לפיד נקטע ע"י מתמחים: "מכרתם אותנו"' poster='' kid='1_jr5w06ql' duration='']

עוד אמר לפיד: "אם אנחנו רוצים לגייס עוד אלפי שוטרים ואנשי מג"ב שיחזירו את הסדר לרחובות, להעביר דמי אבטלה לעצמאים, לחזק את מעמד המורים ואת האוטונומיה של בתי הספר, להעביר נישואין אזרחיים, אנחנו צריכים להקים את הממשלה הבאה מעמדת כוח".

"אנחנו מנהלים היום מאבק ביוקר המחיה. 15 שנה אף אחד לא עשה כלום, לא נגעו בזה. ישראל התייקרה והתייקרה, והממשלה אמרה לאזרחיה שהם משעממים אותה. עכשיו פתאום נתניהו למד לתדלק. עומד בתחנת דלק, ועוד עושה את זה בדיוק כשהורדנו את מחירי הדלק".

.ראש הממשלה יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

"מול האתגרים האלה אנחנו צריכים להתייצב יחד", סיכם לפיד, "הפילוג מחליש אותנו, הביחד מחזק אותנו. אנשים מסוגים שונים צריכים להתכנס למקום שיאפשר להם חיים משותפים וטוב משותף. אנחנו אנשים שונים. כל אחד ואחת מאתנו יש לו זכרונות שונים ומחשבות שונות והיסטוריה פרטית משלו, אבל יש לנו מטרה משותפת: לוודא שישראל היא דמוקרטית, יהודית, ליברלית חזקה, מתקדמת ומשגשגת".