לפיד: קורא לכחול לבן להצטרף לגוש בראשותי בבחירות הקרובות

לאחר שהכנסת אישרה את פיזורה בקריאה טרומית, יו"ר יש עתיד קרא לגנץ בריאיון בגל"צ לשבת תחתיו: עשיתי את זה בפעם הקודמת כשהפער בסקרים היה קטן יותר • ליצמן: נהיה בבלוק עם נתניהו

זמן צפייה: 00:53

יום אחרי שהכנסת אישרה את פיזורה בקריאה טרומית, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קרא הבוקר (חמישי) למפלגת כחול לבן לחבור אליו בבחירות הבאות כפי שהיה במערכות הבחירות הקודמות, רק שהפעם - הוא זה שיעמוד בראש הרשימה, ולא בני גנץ. "אני קורא לכחול לבן להצטרף לגוש בראשותי בבחירות הקרובות", אמר בריאיון לגל"צ,"אני עשיתי את זה בפעם הקודמת כשהפער בסקרים היה קטן יותר".

מייד בתום הריאיון, כחול לבן מסרו את תגובתם לגל"צ, ותקפו: "לפיד לא היה ולא יהיה אלטרנטיבה לראשות הממשלה. אין לו שום סיכוי להקים ממשלה. מאז ומתמיד ברח מאחריות גם כשכיהן כשר אוצר כושל. מנהיגות ממנו והלאה, ולכן ימשיך לצעוק מהיציע - שם אין אחריות. גנץ היחיד שיוביל את מחנה המרכז בבחירות הבאות".

באותה התוכנית התראיין גם שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, שבתגובה לשאלה אם יתמוך ביו"ר ימינה נפתלי בנט לראשות הממשלה, השיב: "אם יהיה בלוק עם נתניהו - אנחנו נהיה בבלוק עם נתניהו, אני לא רואה אלטרנטיבה אחרת". עוד הוסיף ליצמן כי "בנט צריך להוכיח שיש לו ראש ממשלה בלי לפיד, ואני לא רואה את זה. לפיד הוא עדיין וטו מוחלט מבחינתנו". 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פועל בן 44 נהרג מפגיעת מלגזה בשוק הסיטונאי בחיפה

לראשונה זה חודש וחצי: יותר מ-1,500 נדבקים ביממה

מתקפת הסייבר על שירביט: ההאקרים דורשים כופר בסך מיליון דולר

Whatsapp Image 2019 08 06 At 1
משה (בוגי) יעלון, בני גנץ, יאיר לפיד וגבי אשכנזי | צילום: דניאל חג'בי, חדשות 13

מסקר חדשות 13 שהתפרסם אמש עלה עולה כי אם הבחירות היו נערכות כיום, הליכוד הייתה מקבלת 29 מנדטים - שניים יותר מתוצאות הסקר הקודם. המפלגה השנייה בגודלה - ימינה, עם 22 מנדטים, ואחריה יש עתיד-תל"ם עם 19 מנדטים. הרשימה המשותפת, שנמצאת על סף פירוק, מקבלת 11 מנדטים וכחול לבן, שיציבים כבר מספר שבועות עם עשרה.

אחריהן ישראל ביתנו עם שמונה מנדטים, ש"ס, יהדות התורה ומרץ עם שבעה מנדטים כל אחת. לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי. מתמונת הגושים עולה כי גוש הימין-חרדים עומד על 65 מנדטים, מרכז-שמאל - 47 מנדטים, וישראל ביתנו כאמור עם שמונה מנדטים. בנט, לפיד, גנץ וליברמן גורפים יחד 61 מנדטים - ויוכלו להרכיב קואליציה.