יאיר גולן חזר בו: "ערים ביו"ש אינן ערים בישראל"

90 ח"כים חתמו על מכתב שיזמה ח"כ מירב בן ארי ובו פנייה להנהלת יוניליוור העולמית לבטל את החרם של בן אנד ג'ריס. בין החותמים היה גם סגן השר גולן, אך הוא התחרט: "לא משקף את עמדותיי"

ח"כ יאיר גולן ב"לפני החדשות"
ח"כ יאיר גולן ב"לפני החדשות" | צילום: חדשות 13

זיגזג: סגן השר יאיר גולן (מרצ) הסיר את חתימתו מהמכתב, שהוגש על ידי 90 חברי כנסת להנהלת יוניליוור העולמית בבקשה לבטל את החרם של בן אנד ג'ריס בהתנחלויות.

גולן היה אחד מה-90 שחתמו על המכתב שיזמה חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד). הערב (רביעי) התחרט גולן והודיע: "לאחר החתימה הבנתי שהמכתב אינו משקף את עמדותיי. ערים ביהודה ושומרון אינן ערים בישראל וביקשתי להסיר את חתימתי מהמכתב".

גלידת סינמון באנס, בן אנד ג'ריס
גלידת סינמון באנס, בן אנד ג'ריס | צילום: יח"צ בן אנד ג'ריס

המכתב, שעליו חתומים חברי כנסת מכל סיעות הבית, נשלח ליו"ר יוניליוור העולמית נילס אנדרסן בדרישה לבטל את ההחלטה של חברת הגלידות בן אנד ג'ריס העולמית שלא למכור גלידות בשטחי יהודה ושומרון.

"החלטת בן אנד ג'ריס העולמית נוגעת בצביעות קשה", צוין במכתב. "היא פוגעת במאות עובדים ישראלים המייצרים את הגלידה לכל רחבי המדינה. בנוסף, ההחלטה עוברת על חוקי מדינת ישראל: חוק איסור אפליה במוצרים ואיסור החרמת שטחים שונים במדינה".

חברת הכנסת בן ארי אמרה: "שיתוף הפעולה חוצה המפלגות בבית המחוקקים הישראלי הוא הוכחה לעיוות המוסרי שבהחלטת חברת יוניליוור העולמית. לא נסכים להתערבות בחוקיה של המדינה, שמהווה פגיעה במאות עובדים בתעשייה הישראלית ובמאות אלפים המתגוררים בישראל, יהודים וערבים".