בחירות 2020: יאיר גולן ישובץ במקום ה-3 במחנה הדמוקרטי

סגן הרמטכ"ל לשעבר סיכם עם יו"ר המפלגה על ריצה משותפת: "מתחילים בצעד ראשון, צעד אמיץ וחשוב". הורוביץ: "בימים הקרובים נציג מועמדות נוספים ברשימה" • אין התקדמות במגעים עם שפיר

זמן צפייה: 02:10

איחוד ראשון בשמאל: סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף במיל' יאיר גולן, סיכם הערב (שלישי) עם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. גולן שובץ במקום השלישי ברשימה.

"זהו מעמד משמח וחשוב מאוד", אמר הורוביץ. "הייתי הראשון בבחירות הקודמות שהוביל מהלך משמעותי לאיחוד השמאל, ועכשיו אנחנו עושים צעד נוסף. בבחירות האלו אנחנו מחדשים את הברית של המחנה הדמוקרטי. בימים הקרובים נציג מועמדות ומועמדים נוספים ברשימה". עוד הוסיף: "רק חיבור גדול בשמאל יוכל להביא להקמת ממשלת מרכז שמאל ולסילוקו של בנימין נתניהו".

עוד בחדשות 13:

בצל הקרע בימין, סמוטריץ' סירב להיפגש עם רה"מ: "לא צריך עזרה"

כחול לבן החליטה לשבור ימינה: תשלול ממשלת מיעוט עם המשותפת

"אם יועמ"ש הכנסת לא יעסוק בוועדת הכנסת – הוא ייכנע לטרור"

יו״ר המחנה הדמוקרטי, ח״כ ניצן הורוביץ וח״כ יאיר גולן
יו״ר המחנה הדמוקרטי, ח״כ ניצן הורוביץ וח״כ יאיר גולן

גולן הצהיר כי "הגיע הזמן להחליף במדינת ישראל את השילוב הרע והמבאיש של חרדה ויוהרה אישית, בתקווה ובגאווה לאומית. אנחנו מתחילים בצעד ראשון, צעד אמיץ וחשוב".

לעת עתה אין התקדמות במגעים עם סתיו שפיר.

חבר הכנסת יאיר גולן מסיעת המחנה הדמוקרטי
חבר הכנסת יאיר גולן מסיעת המחנה הדמוקרטי | צילום: חדשות 13

ברקע הקרע בין מפלגות הימין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אתמול מיו"ר האיחוד הלאומי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' להיפגש אצלו עם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ והרב דרוקמן. סמוטריץ' סירב, ואמר כי "אנחנו לא צריכים תיווך. יודעים לפתור את העניינים בלי עזרה".

סמוטריץ' המשיך וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מכבד מאוד את ראש הממשלה. אני עובד איתו צמוד ברמה יום-יומית בענייני משרד התחבורה והקבינט, ומעריך את הרצון הטוב שלו לסייע. אבל את המהלכים הפוליטיים בתוך הציונות הדתית אנחנו מנהלים באחריות בעצמנו".

בסוף השבוע האחרון נתניהו קרא למפלגות הימין החדש והבית היהודי להתאחד. "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ׳ ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת", כתב בטוויטר. "שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל".