יאיר גולן פועל לגייס ח"כים לשעבר בעבודה למפלגה החדשה של ברק

פרסום ראשון: רה"מ לשעבר מעלה הילוך במאמציו לחזור אל החיים הפוליטיים: האלוף במיל' מנסה לגרום לאישים מוכרים להצטרף למפלגה עתידית • שמולי לשפיר: "פרשי מהמרוץ לראשות העבודה וחברי אליי"

זמן צפייה: 01:17

ישראל בוחרת: אלוף (במיל') יאיר גולן פועל בתקופה האחרונה לגייס ח"כים בכירים לשעבר במפלגת העבודה למפלגתו החדשה של אהוד ברק - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13. הכוונה בסופו של דבר היא להתאחד עם "העבודה" דרך שיתוף פעולה עם יושב או יושבת הראש החדשים שייבחרו למפלגה. גולן מסר בתגובה לפרסום: "איני מאשר ואיני מכחיש". בתוך כך, מקיים ברק מגעים מתקדמים עם האסטרטג ליאור חורב.

לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 שמסתמן כי אהוד ברק החליט להתמודד בבחירות במפלגה עצמאית ולא במפלגת העבודה. ברק נפגש עם יאיר גולן, והשניים דנו בשיתוף פעולה במסגרת פוליטית חדשה. לברק יש יחסים טובים עם המתמודדים בפריימריז בעבודה, וצפוי שיתוף פעולה בין שתי המפלגות, אם אכן יקים ברק מפלגה חדשה.

לעוד כתבות בנושא:

מסתמן: אהוד ברק החליט להתמודד בבחירות במפלגה עצמאית

"לקחת את המושכות לידיים": איציק שמולי יתמודד לראשות העבודה

מסילוק לבני עד המו"מ עם נתניהו: הקדנציה של גבאי כיו"ר העבודה

יאיר גולן
יאיר גולן | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ח"כ איציק שמולי (העבודה) קרא הערב לח"כ סתיו שפיר להסיר את מועמדותה לראשות מפלגת העבודה. זאת, לטענתו, בשל מצבה הקשה בסקרים, שלדבריו עלול לגרור את המפלגה לסיבוב שני בבחירות הפנימיות.

"יש כאן מאבק של דור שלם שלוקח את המושכות לידיים ורוצה לקחת את ישראל למקום אחר", אמר שמולי בוועידת העבודה. "אני פונה לחברתי הלוחמת, סתיו, וקורא לה - שנינו מבינים שהמאבק האמיתי הוא מול הימין. שנינו מבינים שנדרש שינוי דורי. שנינו נכנסו למפלגה על גל ההתחדשות האדיר בתקופתה של שלי. שנינו גם רואים את אותם המספרים והנתונים סתיו - את יודעת את המצב, בואי נלמד מטעויות העבר - תחברי אליי ונשתף פעולה".

בד בבד, ועידת מפלגת העבודה הכריעה הערב כי הפריימריז לראשות המפלגה ייערכו ב 2.7, וכי רשימת חברי הכנסת לבחירות הקרובות תישאר כפי שהייתה בבחירות האחרונות. נוסף על כך, נקבע כי כל שריון שהיו"ר החדש ידרוש, יצטרך לעבור דרך הוועידה.

עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר
עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר | צילום: רויטרס

כזכור, לפני שלושה שבועות הודיע אבי גבאי על פרישה מהחיים הפוליטיים. הסיבה לפרישה, כך הסביר בחשבון הפייסבוק שלו, היא הריבים הפנימיים וחוסר היכולת של המפלגה להתאחד. "אני מאמין שמפלגה שלא יכולה להתאחד וללכת קדימה, לא יכולה לבוא לציבור ולהציע לו שתנהל את המדינה", כתב. "בסוף מדובר בחיים ובאיכות החיים של אזרחי המדינה ולא רק במשחק פוליטי פנים מפלגתי".

"אני משוכנע כי נכונו עוד ימים טובים ומלאי משמעות לערכים שאליהם חתרנו והובלנו. אני מבקש גם מכם להאמין בכך", הוסיף. "אני מתכוון להמשיך ולהילחם על הערכים שלנו, על הדמוקרטיה שלנו, על העתיד לצעירים שלנו ועל מערכות ציבוריות טובות לאזרחי ישראל".