יפה יששכר: פוטין אמר לי "אני מחזיר לך את הילדה הביתה"

אמה של הצעירה שכלואה ברוסיה התייחסה לשיחתה עם הנשיא ואמרה: "הפגישה הייתה נהדרת, הוא לא נקט בתאריך לשחרור". הנציבה לזכויות אדם במוסקבה: "מוכנה לסייע לנעמה להגיש בקשה לחנינה"

זמן צפייה: 06:22

יפה יששכר, אמה של נעמה שכלואה בכלא הרוסי, אמרה היום (חמישי) בתום הפגישה עם נשיא רוסיה פוטין כשחזרה לבית המלון בו היא שוהה כי "יצאתי מחוייכת מהפגישה כי פוטין אמר לי - 'אני מחזיר לך את הילדה הביתה'. הפגישה היתה נהדרת, באמת. אין לי יותר מה להגיד. בואו נחכה ונראה, אין עוד תאריך מתי תשתחרר".

נציבת זכויות אדם של ממשלת רוסיה, טטיאנה מוסקלקובה, נפגשה היום עם נעמה בכלא, ולדבריה הצעירה הישראלית צפתה בטלוויזיה בפגישה בין אמה לבין פוטין בבית ראש הממשלה. מוקדם יותר, מוסקלקובה ציינה כי היא "מוכנה לסייע לנעמה ייששכר להגיש בקשה לנשיא פוטין לקבלת חנינה או לשחרור מוקדם. במעשיה, יששכר לא גרמה נזק לרוסים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

פוטין נפגש עם נתניהו ואמה של נעמה יששכר: "הכול יהיה בסדר"

שחרור נעמה יששכר בתמורה למחוות מדיניות – מסר מסוכן • פרשנות

יפה יששכר בהצהרתו של פוטין בנוגע לנושא שחרור נעמה יששכר
יפה יששכר בהצהרתו של פוטין בנוגע לנושא שחרור נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר היום פוטין נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה נכחה גם יפה יששכר, אמה של נעמה שכלואה ברוסיה. בתום הפגישה פוטין נשא ההצרה יחד עם נתניהו ובה אמר: "נפגשתי עם אמה של נעמה וברור שהיא מגיעה ממשפחה טובה, ידועה לי עמדת רה"מ בנושא וכל זה נלקח בחשבון בקבלת ההחלטה. אמרתי ליפה ואגיד שוב - הכול יהיה בסדר, היום נעמה תיפגש עם האחראית על זכויות האדם ברוסיה". יפה יששכר התייחסה בקצרה לנושא לאחר הפגישה ואמרה: "אני אופטימית".

בפתח הפגישה נתניהו אמר לפוטין: "מודה לך על הקשר האמיץ בין רוסיה וישראל שמשרת את העמים שלנו, את המדינות שלנו ואת השלום והיציבות באזור".  פוטין: "בטוח שזה יסייע לקדם את היחסים הבילטרליים שלנו, וכמובן היום אנחנו מזכירים את קורבנות השואה".

בתום הפגישה נמסר מלשכת רה"מ כי "ההתקדמות המשמעותית התאפשרה בזכות היחסים הקרובים והאישיים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא פוטין. ראש הממשלה שוחח עם הנשיא בנושא כשבע פעמים. יחד עם שיחות ראש המל"ל – השניים שוחחו מול הרוסים כ-20 פעמים בנושא מאז שנעמה נאסרה. זוהי הפגישה ה-14 שמקיימים המנהיגים מאז ספטמבר 2015".

יפה יששכר לוחצת את ידו של פוטין לאחר הצהרתו
יפה יששכר לוחצת את ידו של פוטין לאחר הצהרתו | צילום: חדשות 13

טרם הפגישה אמרה יפה כי "אני מתרגשת, אופטימית. המסע מאחורינו, המסע שלי, של נעמה, של המשפחה". "אני באמת כ"כ מקווה שנשמע היום מהנשיא שמחזירים את הבת שלי הביתה, למדינה שלה, לעתיד שלה. יש לי כל מיני דברים להגיד", הוסיפה, "זה ייצא מהלב שלי. קשה לעכל – אני, האדם הפשוט, הישראלית, הולכת לפגוש את הנשיא במעמד הזה. קשה להכיל את זה".

אתמול, בכיר ישראלי התייחס לפגישה המתוכננת של אמה של נעמה עם פוטין, ואמר כי הנשיא הרוסי לא היה פוגש אותה אם לא היה מתכוון לקדם את השחרור. עוזר הקרמלין למדיניות חוץ, יורי אושקוב, אמר אתמול כי הנושא ההומניטרי עלה במכתבם של נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין וגם "יעלה בשיחה".