השר יזהר שי, פרופ' חגי לוין וגונן בן יצחק מצטרפים ליעלון

השר שפרש מכחול לבן, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל ועורך הדין המזוהה עם מחאת בלפור החליטו על חבירתם לרשימת תל"ם. לוין: "הצטרפתי על מנת להיות השינוי שאני רוצה לראות בעולם"

זמן צפייה: 06:28

משה יעלון מגבש את רשימת מפלגת תל"ם לכנסת ב-24 והיום (ראשון) נודע כי במסגרת הסיעה ירוצו השר יזהר שי, שפרש מכחול לבן, עורך הדין גונן בן יצחק, אחד ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל וחבר לשעבר בקבינט המומחים של ממונה הקורונה, הפרופסור חגי לוין, עו"ד איימן אבורייא, וכן קרין מאיר רובינשטיין המכהנת כמנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. עוד ברשימת תל"ם:  אורלי פרומן ואנדריי קוז׳ינוב.

בן יצחק הודיע היום כי יצטרף ליעלון. "רבים קראו לי בחודשים האחרונים להתמודד, אז הנה קפצתי למים ואני מצפה לראות אתכם שותפים למסע", כתב בציוץ בטוויטר. זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13 כי יעלון מתכנן לרוץ ברשימה עצמאית, שתורכב מפעילים בולטים במחאה נגד נתניהו.

יעלון אמר בתגובה להצטרפותו של בן יצחק: "עו"ד גונן בן יצחק לוחם חברתי ודמוקרטי, נציג המחאה, נציגם של אלה היוצאים מדי שבוע לרחובות כי הם אוהבים את המדינה. נציגם של כל מי ששואפים לחיות בישראל יהודית ודמוקרטית, בטוחה, משגשגת, ולא פחות חשוב מכך – מוסרית, ישרה וצודקת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות החמרת ההגבלות: נוספו יותר מ-20 אלף מובטלים חדשים

בג"ץ הכריע: תותר הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח

עתירות לבג"ץ נגד החלטת אוחנה: "למדינה חובת אתית לחסן אסירים"

עו''ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד נתניהו
עו''ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד נתניהו | צילום: חדשות 13

גם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי הרכיז על הצטרפותו לרשימה של יעלון, זאת כמה ימים לאחר שפרש ממפלגת כחול לבן. "אני מאמין שלצידו של בוגי אוכל לקדם את הערכים שלמענם נכנסתי לפוליטיקה מלכתחילה", מסר שי, "לפעול למען שוויון הזדמנויות לכל. לחזק ולבסס את כלכלת החדשנות הישראלית. לקדם שיח מחבר, סובלני ומכיל בין כל חלקי החברה הישראלית. האתגרים שבדרך רבים, אבל ביחד נעשה ונצליח".

"הגיע זמנו של המחנה שלנו להתאחד מחדש", הוסיף. "אדם אחד, העומד למשפט בגין כתבי אישום חמורים, לקח את סדר היום הציבורי כבן ערובה, מנע את העברת התקציב בזמן המשבר הכלכלי החמור ביותר שחווינו אי פעם, לא איפשר מינויים של בכירים בשירות הציבורי וגרר בציניות מדינה שלמה לסבב בחירות נוסף, על מנת להפר הסכם עליו הוא חתום. עכשיו התפקיד של כולנו הוא להתאחד מחדש, להתחזק ולגבש את הכוחות הפוליטיים שיאפשרו למדינת ישראל לצעוד קדימה ולהשאיר את הזיכרון הרע הזה הרחק מאחורינו".

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי
שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי | צילום: לע''מ

גם פרופ' לוין הודיע הבוקר כי יצטרף במערכת הבחירות הקרובה לרשימת תל"ם. "המפלגה מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל ודאגה לרווחת כלל הציבור", כתב בציוץ בטוויטר.

"הציבור מצפה לשרים וח"כים שפועלים למעננו באחריות, ביושרה, על בסיס המלצות אנשי המקצוע בתקופת משבר הקורונה נוכחנו שאין זה המצב השכיח כיום במדינת ישראל, והתוצאה טרגית", המשיך פרופסור לוין. "הצטרפתי לתל"ם על מנת להיות השינוי שאני רוצה לראות בעולם ובמטרה להשתלב בהנהגה הלאומית ולהגן על בריאות הציבור והסביבה".

מטעם תל''ם, נמסר כי "המפלגה מברכת את פרופסור חגי לוין על הצטרפותו לנבחרת ולרשימת תל"ם בבחירות לכנסת ה-24". יעלון הוסיף כי "פרופסור לוין שומר על עמוד שדרה מקצועי נוכח הניהול החובבני של משבר הקורונה. לוין הוא מחלוצי הרפואה הקהילתית המודרנית ולוחם גדול למען איכות החיים והסביבה. לוין מגלם את היושרה הנדרשת מנבחרי ציבור, את האומץ האינטלקטואלי שכה חסר וצועד בדרכה של תל"ם כדי להחזיר את הביטחון והתקווה לישראל".

הפרופסור חגי לוין
הפרופסור חגי לוין | צילום: חדשות 13

אמש הודיע פרופסור לוין כי יסיים את תפקידו כחבר בקבינט המומחים של ממונה הקורונה, ותקף בחריפות את אופן קבלות ההחלטות על ידי הממשלה. "מאז תחילת משבר הקורונה, האיגוד בראשו אני עומד ניסה לקדם גישה מקצועית למשבר אל מול עירוב אינטרסים לא עניינים בקבלת ההחלטות הפוליטית", כתב לוין. "נוכחנו לגלות שוב ושוב כי המלצות המומחים בבריאות הציבור נחשבות כקליפת השום עבור הממשלה".

"המלצות שזכו לתמיכתנו ולקונצנזוס בקבינט המומחים לצמצום ההדבקה והתחלואה בקורונה נדחו", המשיך החבר לשעבר בקבינט המומחים. "מנגד הוחלט על צעדים מזיקים למרות שקבינט המומחים התנגד להם. אני, כמו גם רוב מומחי בריאות הציבור בישראל, סבור כי הציבור בישראל נפל קורבן לקונספציה שגויה של מקבלי ההחלטות בדרג הפוליטי".

משה (בוגי) יעלון
משה (בוגי) יעלון | צילום: חדשות 13