יעלון שוקל ריצה עצמאית: פנה לגורמים מוכרים במחאה נגד נתניהו

פרסום ראשון: בצל המגעים התקועים עם לפיד, יעלון הציע לגונן בן יצחק ועוד לדמויות מוכרות לרוץ עמו. מתכנן להציג את הרשימה השבוע • מירב כהן קיבלה הבטחה לשיבוץ בחמישייה הראשונה ביש עתיד

זמן צפייה: 07:20

ברקע המגעים התקועים עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר תל"ם משה בוגי יעלון מתכנן לרוץ בבחירות ברשימה עצמאית, שתורכב מפעילים בולטים במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומתכנן להציג אותה כבר השבוע - כך פורסם לראשונה הערב (שלישי) בחדשות 13. עד כה, יעלון הציע לעורך הדין גונן בן יצחק, אחד מהפעילים המזוהים עם המחאה, להצטרף למפלגתו. מטעם מפלגת תל"ם נמסר כי הם "לא מתייחסים לדיווח".

בתוך כך, לפיד הציג הערב את המצטרפת החדשה למפלגתו, השרה לשוויון חברתי מירב כהן. השרה שעברה מכחול לבן ליש עתיד, בחרה לעשות זאת לאחר שקיבלה הבטחה מלפיד כי תקבל מקום בחמישייה הראשונה של המפלגה. מעבר לכך, כהן ביקשה להכריז על כך בעוד כמה ימים, אך צוות הקמפיין של לפיד רצה לעשות זאת הערב.

חברת הכנסת מירב כהן מכחול לבן
חברת הכנסת מירב כהן מכחול לבן | צילום: חדשות 13

כהן אמרה הערב בנאום שנשאה לצד לפיד: "בחרתי להיכנס לפוליטיקה כדי להפוך את ישראל למקום שבו ניתן להזדקן בכבוד. למקום בו מבוגרים, ניצולי שואה ואוכלוסיות מוחלשות נוספות זוכים ליחס הוגן ומכבד. אי אפשר באמת לעזור, אי אפשר לספק לאזרחי ישראל ממשלה מתפקדת, שתתמקד באתגרים העצומים שניצבים בפנינו, כשיש לנו ראש ממשלה שבוחר לגרור את כולנו שוב ושוב לבחירות, משיקוליו האישיים. מגיעה לנו מנהיגות אחרת".

כאמור, מוקדם יותר היום הודיע כהן כי תעזוב את כחול לבן, תתפטר מהממשלה ומהכנסת ותתמודד בבחירות במפלגת יש עתיד.  "אני יודעת שאת חלקכם זה לא מפתיע, כי ניהלנו על זה שיחות לא מעטות בתקופה האחרונה", כתבה בקבוצת הווטסאפ של מפלגת חוסן לישראל. "אני מלאת הערכה לכל אחד ואחת מכם, ולכל פעילי כחול לבן, ומודה על התקופה המרגשת ומאתגרת מאוד שעברנו יחד בשנתיים האחרונות".

יאיר לפיד ובני גנץ
יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: רויטרס

כהן רצתה להישאר עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ודחפה ללכת לחיבור עם לפיד, אך האמירה שלו לפיה יו"ר יש עתיד "שונא אנשים" הבהירה לה שחיבור עמו לא יתאפשר. כמו כן, לטענתה, גנץ ניסה לשכנע אותה שחיבור עם ימינה הוא נכון. בכחול לבן ציפו מכהן "להתגמש", אך היא לא הייתה מוכנה לכך.