לקראת הבחירות: לפיד ויעלון לא צפויים לרוץ יחדיו

יש עתיד ותל"ם צפויות לפרק את הרשימה, לאחר שהתאחדו כשכחול לבן הוקמה. יעלון בודק אפשרות להתמודדות משותפת עם איזנקוט • נוח יותר לנתניהו או לגנץ? לוח הזמנים של בחירות 2021

זמן צפייה: 02:57

לקראת מערכת הבחירות הנוספת שמתקרבת, נראה כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר תל"ם משה יעלון צפויים לפרק את הרשימה המאוחדת שקמה בעת הקמת כחול לבן ולרוץ בנפרד - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. מעבר לכך, יעלון בודק אפשרות להתמודדות משותפת עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט.

נוח יותר לנתניהו או לגנץ? לוח הזמנים של בחירות 2021

אם חלמתם שההצבעה אתמול תגאל אתכם מהמתח אם כן או לא הולכים לבחירות, אז במקרה הטוב אנחנו בסוף ההתחלה - בנובמבר 2021 ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמור להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו אוטומטית. הדרך היחידה של נתניהו להימנע מזה היא לא להעביר את תקציב השנה הבאה, 2021, עד 31 במארס 2021.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המשבר בקואליציה: גנץ וכ"ץ ייפגשו בשבוע הבא כדי לדון בתקציב

לפיד: קורא לכחול לבן להצטרף לגוש בראשותי בבחירות הקרובות

אדלשטיין: מבקש בשם מערכת הבריאות לעצור את ההידרדרות הפוליטית

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

במקרה כזה, יש אוטומטית בחירות בסוף יוני 2021, וזהו תסריט החלומות של נתניהו: לגנץ אין דרך להתמודד עם התרגיל הזה של נתניהו. לכל היותר הוא יכול לפגוע קצת בעיתוי המועדף עליו. לא להסכים להעביר אפילו את התקציב לשמונת הימים האחרונים של השנה הנוכחית, 2020. במקרה כזה, יש אוטומטית בחירות ב-23 במארס 2021.

לכן, ההצבעה של גנץ פחות משמעותית, מה שבאמת חשוב זה האם הוא יסכים לתמוך בתקציב 2020, מה שידחה את הבחירות ממ-23 במארס 2021 - לכיוון שנתניהו רוצה. למה שיסכים? כי נתניהו עומד להתחיל בקמפיין: "הנה, בני, אני כבר מעביר את תקציב 2021, הנה התחלתי, רק תאשר את 2020 - והכול יהיה בסדר". היום, כבר נשלח שר האוצר ישראל כ"ץ לקבוע פגישה עם גנץ על התקציב.

דרעי: "אני לא יודע מי אשם בבחירות - אבל אני יודע שגנץ הצביע בעדן"

שר הפנים אריה דרעי התייחס הערב בריאיון בחדשות 13 למשבר בקואליציה והסביר: "אי אפשר לעצור את הבחירות. בקיץ הקודם פעלתי בכל כוחי, כדי למנוע אותן, והצלחנו. אני חושב שזו טעות ללכת לבחירות, זה טרגי ללכת לבחירות בתקופה כזו, אבל כאדם פרקטי הבנתי שנפל הפור ברגע שכחול לבן עשו צעד לא פשוט והצביעו ביחד עם האופוזיציה. אני לא יודע מי אשם, אבל אני יודע שגנץ הצביע אתמול בעד בחירות".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0312202038' autoplay='0' credit='' desc='דרעי: "אני לא יודע מי אשם בבחירות - אבל אני יודע שגנץ הצביע בעדן"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1599413431/89garr_jmwctv.png' kid='1_ul3jl5kt' kid='1_ul3jl5kt' duration='533'']