ליצמן הודיע לנתניהו: פורש ממשרד הבריאות ומבקש את תיק השיכון

ברקע משבר מגפת הקורונה, שר הבריאות יידע סופית את רה"מ כי הוא מעוניין לעזוב את משרדו ולקבל את התיק שבו מחזיקה כיום ח"כ יפעת שאשא-ביטון

זמן צפייה: 04:29

ממשלת נתניהו-גנץ: שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (שבת) סופית לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מעוניין לפרוש מתפקידו כשר הבריאות ולקבל את תיק הבינוי והשיכון, שבו מחזיקה כיום ח"כ יפעת שאשא-ביטון.

גורמים חרדיים אמרו: "ליצמן עוזב את משרד הבריאות כיוון שהאינטרס החרדי עכשיו הוא פחות בבריאות ויותר בדיור. הקורונה די בשליטה כך שזה לא ייראה כהדחה, והרבי מגור חושב שאחרי 3 קדנציות בבריאות - החרדים צריכים להתעסק יותר בנושא הדיור".

מוקדם יותר השבוע אמר גורם המקורב לליצמן כי הוא ככל הנראה יעזוב את משרד הבריאות לטובת תפקיד שר השיכון. זאת, לאחר שנפגש עם נתניהו והביע נכונות למהלך. כבר לפני שבועות ספורים פנה נתניהו לליצמן וביקש ממנו לוותר על התפקיד, לצרכי המשא ומתן הקואליציוני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אין הוכחה לכך שאדם שהחלים מקורונה לא יכול להידבק בשנית"

"אנשים רבים פשטו רגל": כך נראית איטליה אחרי חודשיים של הסגר

ברקע שיגור הלוויין לחלל – פומפאו תקף את איראן: "ממשיכה לשקר"

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: רויטרס

מדובר במהלך חיובי מבחינת ראש הממשלה, שכן הוא יאפשר לו לפתות את ימינה באמצעות תיק הבריאות, או שינסה להציע אותו לכחול לבן בתמורה לתיק החוץ - שאותו, לפי תרחיש כזה, יקבל אדלשטיין.

מסקר חדשות 13 ופרופסור קמיל פוקס שנערך אתמול עולה כי כמעט 70% מהנשאלים די מרוצים מניהול משבר הקורונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד 34% מרוצים ורק 32% אינם מרוצים. ביחס לבנט, 28% מהעונים מרוצים מהתנהלותו, 39% די מרוצים ו-29% בלבד כלל לא מרוצים. ביחס לשר הבריאות יעקב ליצמן רוב גדול, 67% לא מרוצים מהתנהלותו, בעוד 19% אחוזים די מרוצים ורק 13% מרוצים.