חולדאי על תיק 1000: "כל ראש עיר היה יושב בכלא, זה מגעיל"

ראש עיריית ת"א מתח ביקורת על התנהלות נתניהו בעקבות עדותה של הדס קליין בבית המשפט: "לא יהיה טוב למדינה אם הוא יהיה בכלא, אבל אם היה יוצא מהחיים הפוליטיים, הליכוד הייתה יכולה לחזור להיות דמוקרטית. רוצים פה מלכות דוד, זה משיחי"

זמן צפייה: 03:47

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מתח הבוקר (חמישי) ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בעקבות עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית ואשת סודו של המיליארדר ארנון מילצ'ן, שהחלה להעיד בתיק 1000 בבית המשפט.

"על התיק הזה כל ראש עיר היה יושב בבית סוהר ובוודאי היה מקבל קלון", אמר חולדאי בריאיון לאודי סגל בגלי צה"ל. "מדוע היה צריך לחכות? הכול ברור. זה פשוט לא נכון שמותר לקבל מתנות מחברים. יש לי חברים שיכולים לתת סלסלה של מוצרים כל שבת למשפחת חולדאי ב-1,500 או 2,000 שקל? זה אסור. אסור לקבל מתנות גם מחברים. התיק הזה הוא תיק גם של שוחד לדעתי, אבל אין ספק שזה תיק פלילי. זה פשוט מגעיל. אני לא מבין איך אנשים מסוגלים לחיות עם דברים כאלה ולקרוא לתופעה הזו תופעה קטנה. זו תופעה פלילית בכל מובן המילה".

הדס קליין בבית המשפט
הדס קליין אתמול בבית המשפט | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

חולדאי הוסיף: "אני אגיד משהו לא פופולרי - אני לא מחפש לראות את נתניהו בכלא. אני לא חושב שזה יהיה טוב למדינה אם הוא יהיה בכלא. אבל אם הוא היה יוצא מהחיים הפוליטיים זה היה מאפשר לליכוד לחזור להיות מפלגה דמוקרטית שהייתה בעבר גם ליברלית והקצינה מאז דרמטית והפכה להיות ימנית".

בהמשך ביצע ראש עיריית תל אביב השוואה מעוררת מחלוקת במהלך הריאיון: "ההיסטוריה מלמדת שהרבה מאוד מנהיגים שהפכו להיות, עיין ערך הונגריה ואני לא רוצה לעסוק בעבר הרחוק, עלו בצורה דמוקרטית. כשיש קשיים ופחדים, ומפחידים את הציבור כמו שנעשה פה, רוצים פה מלכות דוד שנחשבת בעיניי רבים עניין משיחי שראוי שישאפו אליה".