המכשול בין סמוטריץ' ובן גביר: מועמד מספר 7

במסגרת הניסיונות של ח"כ איתמר בן גביר וח"כ בצלאל סמוטריץ' לשמור על איחוד המפלגות שלהם, השניים נתקלו במכשול נוסף טרם ההסכמות הסופיות על הרשימה שתתמודד לכנסת. בתוך כך, בעוד שהראשון מעוניין למנות את סגן ראש מח"ש לשעבר, בן גביר דווקא מעוניין לשבץ את אלמוג כהן, מסורתי מהפריפריה שאינו חובש כיפה

זמן צפייה: 01:21

במסגרת הניסיונות של ח"כ איתמר בן גביר וח"כ בצלאל סמוטריץ' לשמור על איחוד המפלגות שלהם, השניים נתקלו היום במכשול נוסף טרם ההסכמות הסופיות על הרשימה שתתמודד לכנסת. בתוך כך, לאחר שח"כ סמוטריץ' הסכים לשותפו בן גביר למנות חמישה אנשים מטעמו בעשירייה הפותחת של הרשימה, השניים אינם מסכימים על מועמדו של בן גביר למקום השביעי ברשימה.

סמוטריץ' מבחינתו, התנה את השיבוץ של בן גביר למקום זה, בהסכמתו. הערב, הוא הודיע כי הוא תומך בהצבתו של סגן ראש ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, משה סעדה, בעוד שלאיתמר בן גביר, יש תכניות אחרות. בן גביר מעוניין לשריין את אלמוג כהן, שהקים את הוועד להצלת הנגב, שהוא מסורתי מהפריפריה והוא לא חובש כיפה. איתמר בן גביר אמר בנושא כי הוא אינו מעלה בדעתו כי זו הסיבה שסמוטריץ' ושותפיו ל"ציונות הדתית" יפסלו אותו.

משה סעדה, לשעבר סגן ראש מח''ש
משה סעדה, לשעבר סגן ראש מח''ש | צילום: פלאש 90

ייתכן כי יו"ר עוצמה יהודית" מנסה לאתגר את יו"ר "הציונות הדתית", ולהציב את עצמו כמי שפונה לכלל האוכלוסייה, מול מי שאולי מסנן אותם בדרכים כאלה ואחרות. בשורה התחתונה, ה"קרב" הזה מעכב את מועד החתימה ואת ההסכמות הסופיות בין השניים על איחוד, אם כי ההערכה היא שלבסוף הם יגיעו להסכמות.