זעם בליכוד על גדי סוקניק: "הנבחרים שלהם ברמה נמוכה משל יש עתיד"

מגיש הטלוויזיה בעבר התראיין בערוץ 13 ויצא נגד תרבות השיח לדבריו בליכוד. "תבדקו מי מוביל את מסורת הצרחות והאלימות המילולית בכנסת. הרמה הנמוכה - גם באינטלגנציה", אמר. בליכוד תקפו: "נגמרו הימים שנעבור לסדר היום על גזענות". לאחר הסערה, סוקניק לא מתנצל: "נתניהו מסתיר את מי שהוא מתבייש בו"

זמן צפייה: 05:10

סערה בליכוד לאחר שהעיתונאי מגיש הטלווויזיה בעבר, גדי סוקניק, תקף הבוקר (שני) בריאיון בתוכנית "פותחים יום" בערוץ 13 את נבחרי המפלגה, וטען כי רמת האינטלגנציה שלהם נמוכה משל אלה במפלגת יש עתיד של יאיר לפיד.

"מרכז הליכוד רצוף באינטרסים והנבחרים הם בהתאם ברמה בסך הכול נמוכה בהרבה מהנבחרים של יש עתיד. האינטלגנציה, תרבות שיח. כל מסורת הצרחות והאלימות המילולית בכנסת, תבדקו מי מוביל אותה. החברים של יש עתיד ברמה הרבה יותר גבוהה ועושים הרבה יותר לציבור. במובן הזה, לפיד עושה עבודה טובה", אמר סוקניק בתוכנית "פותחים יום".

חברי כנסת מהליכוד הגיבו בזעם. "‏כנראה שגדי סוקניק שכח לעשות בדיקת עובדות' לפני שהגה את דבר השטות שלו", אמר מיקי זוהר. "ההתנשאות הזו לא חדשה לנו, ובטח שלא נתרגל אליה".

חבר הכנסת ניר ברקת כתב: "גדי סוקניק, תתבייש לך הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית הגדולה היחידה בישראל. נבחרי הליכוד הם מהטובים והחרוצים בכנסת. אני גאה להיות ליכודניק וגאה להיות חלק מנבחרת מנצחת שמייצגת את עם ישראל נאמנה. נגמרו הימים שנעבור לסדר היום על הגזענות".

ח"כ קרן ברק הוסיפה: "מוכנה להיבחן על רמת האינטליגנציה שלי מול כל ח"כ/שר ביש עתיד ובכלל בקואליציה ופעם אחת ולתמיד נסיים את ההתנשאות הדוחה והריקה מתוכן הזו". ח"כ קטי שטרית: "גרבוז, קוטלר, סוקניק ושאר הגזענים והמתנשאים, מצביעי הליכוד מתנשאים על ההתנשאות שלכם ובזים לכם. ותודה על כך שאתם מוסיפים לנו מנדטים".

גם לאחר הסערה, סוקניק לא חזר בו. "אי אפשר להתווכח עם עובדות", אמר סוקניק בריאיון אחר הצהריים לגלי צה"ל. "הבעיה היא שאנחנו נמצאים בתוך מערכת בחירות והתועמלנים וכל אלה שמתחילים להשתגע חושבים שיוכלו ללכת על הראש שלי. זה לא יילך ככה. הייתי מוותר בדיעבד על המילה אינטיליגנציה. אמרתי שהרמה הממוצעת של הקבוצה יותר נמוכה. אני מסתיר את חברי הכנסת שלי לפני הבחירות? נתניהו עושה את זה. הוא מתבייש על הסגנון של חלק מהם".