בעולם הכירו בהישג של נתניהו, אך תהו: "יצליח להרכיב מממשלה?"

כלי התקשורת ברחבי העולם סיקרו את תוצאות המדגמים, הכתירו את ראש הממשלה מנצח - אך הסבירו את הקושי שיהיה לו בהקמת קואליציה. "זריקת מרץ לנתניהו לפני תחילת משפטו"

זמן צפייה: 01:40

בחירות 2020: עיתונים ואתרי חדשות רבים סיקרו הלילה (שלישי) את תוצאות מדגמי הבחירות שפורסמו אמש. כולם ציינו כי מדובר בהישג משמעותי עבור נתניהו, אך כי עדיין חסרים לו שני מנדטים כדי להקים ממשלה. כמו כן, רוב כלי התקשורת הזכיר את משפטו של נתניהו, שיחל בעוד כשבועיים.

באתר ה-BBC פורסם מאמר תחת הכותרת: "נתניהו טוען לניצחון לאחר שהסקרים מנבאים לו הובלה - בפער קטן". בתוך הסיקור של האתר הבריטי ניתן למצוא את התפלגות תוצאות המדגמים, הסברים על מערכת הבחירות בישראל, משמעות התוצאות הצפויות על הפלסטינים, ברקע הכרזות נתניהו על בנייה בשטחי E1 וכן הקושי בהרכבת ממשלה במדינה, תחת התוצאות הצפויות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מדגם חדשות 13 המעודכן: כחול לבן התחזקה; גוש הימין נחלש במנדט

ליברמן: "לא אצטרף לממשלה בראשות נתניהו ובהשתתפות החרדים"

גנץ: "אני שותף לתחושת האכזבה – זו לא התוצאה שרצינו"

עיתון לה מונד על הניצחון של בנימין נתניהו בבחירות 2020
עיתון לה מונד על הניצחון של בנימין נתניהו בבחירות 2020 | צילום: צילום מסך מתוך עיתון לה מונד

ב-NBC נכתב כי לא ברור אם נתניהו אכן יצליח להקים ממשלה, אך כי מדובר ב"זריקת מרץ" לראש הממשלה לפני תחילת משפטו בעוד כשבועיים.

ב"הגארדיאן" כתבו כי מדובר ב"מהפך מדהים" עבור נתניהו, אך ציינו גם כי הוא רחוק שני מנדטים מקואליציה, וכי יצטרך למצוא עריקים מגוש השמאל על מנת להקים ממשלה.

עיתון ניו יורק טיימס על הניצחון של בנימין נתניהו בבחירות 2020
עיתון ניו יורק טיימס על הניצחון של בנימין נתניהו בבחירות 2020 | צילום: צילום מסך מתוך עיתון ניו יורק טיימס

בגרמניה, סיקרו את התוצאות תחת כותרת ניצחון נתניהו בעיתון "הבילד" המוכר במדינה, ובו ציינו גם את תאריך המשפט של ראש הממשלה - ואת ההשפעות האפשריות של המשפט על הרכבת הממשלה.

בין היתר, הבחירות העסיקו גם את ה"ניו יורק טיימס" האמריקני, שכתב כי ניצחונו הברור של נתניהו על גנץ שבר את הפלונטר הפוליטי, אך ציינו כי גוש הימין עדיין אינו יכול להרכיב ממשלה לבדו. גם ב"לה מונד" וב-"לה רפובליקה" הצרפתי ועיתונים רבים נוספים ברחבי העולם כתבו דברים ברוח דומה.

עיתון לה רפובליקה על הניצחון של בנימין נתניהו בבחירות 2020
עיתון לה רפובליקה על הניצחון של בנימין נתניהו בבחירות 2020 | צילום: צילום מסך מתוך עיתון לה רפובליקה