ספורטאים אולימפים ופאראלימפים לא ישלמו מס על זכיות

אושר סופית בכנסת: ספורטאים בענפים האולימפיים והפאראלימפיים לא יצטרכו לשלם מס אם זכו בתחרויות. הפטור יוחל גם על זכיות בתחרויות כמו אליפות העולם ואליפות אירופה

נבחרת הג'ודו הישראלית בעת קבלת המדליות
נבחרת הג'ודו הישראלית בעת קבלת המדליות באולימפיאדת טוקיו | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

מליאת הכנסת אישרה אתמול (שני) סופית בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לפקודת מס הכנסה, שלפיו ספורטאים אולימפים ופאראלימפיים ישלמו יותר מס על זכיות בתחרויות. החוק יוחל על האולימפיאדות, אליפות העולם, אליפות אירופה או אליפות מוכרת אחרת.

הפטור הוחל גם רטרואקטיבית כך שהוא יחול על הספורטאים האולימפים והפאראלימפיים שזכו באולימפיאדה האחרונה בטוקיו. בנוסף, גם ענפי הספורט תחת התאחדות איל"ת לספורט לא אולימפי יהיו תחת התיקון החדש לפטור ממס.

אלכס קושניר
יו''ר ועדת הכספים אלכס קושניר | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

מדובר בהצעת חוק ממשלתית שאליה הוצמדו הצעות חוק פרטיות של חברי הכנסת יריב לוין, אופיר כץ, יוסי שיין וסימון דוידסון. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), הציג את החוק במליאה ואמר: "הופתענו אחרי כל זכייה של ספורטאים ישראלים שיש מס על מה שהם ייצגו את ישראל וקיבלו מדליה. הפעם הבטחנו שנפטור את האלופים האלו. בדיונים בהצעת החוק הרחבנו את הפטור ממס לתחומים נוספים וענפים שאינם אולימפיים".

אופיר כץ
''יום חשוב''. ח''כ אופיר כץ | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד), שהצעת חוק פרטית שלו בנושא הוצמדה לחוק הממשלתי, אמר לאחר האישור: "יום חשוב לספורט הישראלי, ולמורל הלאומי. מדינה שלמה עוצרת נשימתה עם זכייה של כל אחת ואחד מהספורטאיות והספורטאים שלנו ומתרגשת אל מול הנפת דגל ישראל והשמעת ההמנון. שינינו את המצב האבסורדי שבו המדינה לוקחת מאלו שעובדים קשה בשביל לייצג אותה בכבוד".