מחשש שח"כ יערוק: מתן כהנא התפטר מתפקידו וישוב לכנסת

השר לשירותי דת הודיע לראש הממשלה על התפטרותו מהממשלה וישוב לכהן כחבר כנסת. "כדי לחזק את הקואליציה", כתב כהנא בהודעתו. ח"כ יום טוב כלפון יעזוב את המשכן והסיבה למהלך נובעת מחשש שהוא היה הולך בעקבותיה של סילמן

זמן צפייה: 01:46

צעדי מנע בימינה כדי למנוע את הפרישה הבאה: השר לשירותי דת מתן כהנא הודיע היום (שישי) לראש הממשלה נפתלי בנט על התפטרותו מתפקידו. כהנא ציין כי המטרה היא "לחזק את הקואליציה בכנסת", אך המטרה היא אחרת.

כהנא יכהן כסגן שר וישוב לכהן גם כחבר כנסת במקומו של ח"כ יום טוב כלפון שיעזוב את המשכן. בימינה חששו כי כלפון יילך בעקבות עידית סילמן ולכן הוחלט על המהלך. בקואליציה דנו בתרחיש של חזרת מתן כהנא לכנסת כדי לייצב את סיעת ימינה ולהוציא את ח"כ כלפון כמה חודשים לפני פרישת סילמן. גם עם החזרה לכנסת מהפגרה זה היה מונח על השולחן והתלבטו אם ומתי להוציא את המהלך לפועל.

יום טוב כלפון
יום טוב כלפון | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אתמול עדכן בנט את ח"כ יום טוב כלפון כי ייפרד מהכנסת. כלפון ניסה לשכנע שאין סיבה לדאגה לגביו, וככל הנראה כלפון לא נחשד בעריקה, אך בכל מקרה בימינה רצו לייצב את הסיעה באמצעות גורם חזק כמו כהנא. כלפון הכחיש לאחרונה שמקיים מגעים עם הליכוד.

כלפון פרסם מוקדם יותר פוסט ובו כתב כי נפל קורבן למסע הכפשות ארסי לדבריו. "ניסו לטעון שאיבדתי את הערכים רק מפני שאני ח"כ בקואליציה הנוכחית. זו לא קואליציית החלומות שלי ואם הייתה קואליציית ימין חלופית בכנסת, הייתי תומך בה בפה מלא", כתב כלפון.

עוד הוא כתב כי "בניגוד למה שמנסים לספר, כח"כ נורבגי, ההרכב הקואליציוני או פיזור הכנסת אינם תלויים בקול שלי".