ח"כ טאהא: "ציפינו שהממשלה תנהג אחרת, המחיר יהיה כנראה פירוק הקואליציה"

רגע לפני כינוס מועצת השורא, מס' 3 ברע"מ אמר לחדשות 13 כי הוא לא אופטימי בנוגע להמשך דרכה של הקואליציה בעקבות האירועים בהר הבית, וההערכה כעת היא שהמפלגה תקפיא באופן זמני את חברותה בקואליציה. "הייתי מצפה שהממשלה תנהג אחרת מול היהודים שעלו לעשות פרובוקציה, אבל היא אפשרה לכמה מאות פאשיסטים לנהוג כך"

זמן צפייה: 03:33

רגע לפני כינוס מועצת השורא, ח"כ וליד טאהא (מס' 3 ברע"מ) אמר היום (ראשון) לחדשות 13 כי הוא לא אופטימי בנוגע להמשך דרכה של הקואליציה. "הייתי מצפה שהממשלה תנהג אחרת מול היהודים שעלו לעשות פרובוקציה במסגד אל-אקצא", אמר טאהא, "אבל היא אפשרה לכמה מאות פאשיסטים לנהוג כך. המחיר יהיה כנראה פירוק הקואליציה".

ההערכה בקואליציה כעת היא כי ברע"מ יקפיאו באופן זמני את חברותם בקואליציה. עם זאת, לא ברור מה המשמעות המעשית להקפאת חברות, בשל העובדה שהכנסת בפגרה עד ל-8 במאי ועד אז אין הצבעות קריטיות או אפשרות לפזר את הכנסת.

עלאא ג'בארין
עלאא ג'בארין

בתוך כך, מס' 5 במפלגה, עלאא ג'בארין, שהיה אמור להיכנס לכנסת במידה וח"כ מאזן גנאיים יפרוש, הודיע על פרישה מהמפלגה. ג'בארין אמר לחדשות 13: "שומרים על היהודים במסגד אל-אקצא. לא רוצה להיות שותף בממשלה שלוקחת חלק בדבר הזה. אל-אקצא זה קו אדום. מקווה שמועצת השורא תחליט לפרוש מהממשלה. בשביל מסגד אל-אקצא שווה להוריד את הממשלה הזו אפילו אם תעלה ממשלה ימנית קיצונית".

Komeep
מנסור עבאס | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום מסר גורם בכיר ברע"מ לחדשות 13 כי "מופעל לחץ כבד על מנסור עבאס לפרוש מהקואליציה בשל האירועים בבירה", לאחר שבמהלך היממה האחרונה התקיימו דיונים קדחתניים בין בכירי המפלגה לתנועה האסלאמית, במסגרתם גורמים במפלגה ובתנועה האסלאמית מפעילים לחץ על יו"ר המפלגה לפרוש מהקואליציה. כמו כן, בכירים ברע"ם שגיבו בעבר את היו"ר עבאס, מביעים כעת ספק לגבי תפקידם בקואליציה.

ח''כ מאזן גנאים
ח''כ מאזן גנאים | צילום: ערוץ כנסת

אתמול אמר ח"כ מאזן גנאים, מס' 2 במפלגה, כי מבחינתו אם יקרה מצב שבו השקט יופר שוב במסגד אל-אקצא - הוא יתנהל כחבר כנסת עצמאי. "אני לא רוצה לראות את המראות שראינו אתמול באל-אקצא", אמר גנאים, "זה דבר ראשון הקש ששבר את גב הגמל. בשבילי ובשביל כל מוסלמי בעולם זה קו אדום, ואם ממשלת ישראל לא יודעת זאת, זה בעיה שלה - ואני אראה עצמי כעצמאי לכל דבר. רצינו שינוי, אבל הם דוחפים אותנו החוצה".