ח"כ שיקלי, שהוכרז כפורש, התפטר מהכנסת ויתמודד במפלגה קיימת

ח"כ שיקלי משך את הערעור על הפרשתו מימינה והתפטר מהכנסת. בעקבות הצעד, הוא יוכל להתמודד בכנסת הבאה במסגרת עצמאית או במפלגה קיימת

עמיחי שיקלי פורש דיון ועדת הכנסת כנסת
שיקלי בדיון בוועדת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חבר הכנסת עמיחי שיקלי משך הערב (ראשון) את הערעור נגד ועדת הכנסת שהכריזה עליו כפורש מסיעת ימינה. בשל כך, הוא מתפטר מהכנסת ויוכל להתמודד בכנסת הבאה במסגרת עצמאית או במפלגה קיימת.

באפריל החליט ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט יחד עם חברי סיעתו כי ח"כ עמיחי שיקלי יוכרז כפורש. שיקלי לא הצטרף עם מפלגתו לממשלה בראשות בנט, ולא היה חלק מהקואליציה, ומעמדו כ"פורש" לא איפשר לו להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה המתמודדת בכנסת (או כחיבור עם מפלגה כזו), אלא רק במסגרת מפלגה חדשה. בהודעה שיצאה מטעם סיעת ימינה, ובה הם הסבירו את הסיבות להכרזה על שיקלי כפורש, נכתב כי שיקלי הצביע 670 פעמים בניגוד לעמדת הסיעה והקואליציה.

ההחלטה להכריז על שיקלי כפורש התקבלה זמן קצר לאחר עזיבתה של חברת הכנסת עידית סילמן את הקואליציה, וכצעד שנועד להזהירה ולאותת לה על הכוונות. ח"כ שיקלי הגיב כמה ימים לאחר מכן וכתב: "עם נחיתתי במולדובה במסגרת שליחות של 'איחוד הצלה', נודע לי על הכוונה להכריז עלי כפורש. מי שהכריז עליי פורש הוא מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר - מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר".

חבר כנסת עמיחי שיקלי
חבר הכנסת עמיחי שיקלי

מטעם מפלגת ימינה נמסר אז: "מאז מועד הקמת הממשלה בראשה עומדת סיעת ימינה, ועוד טרם הקמתה - בחר ח"כ שיקלי לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל"

"טרם הצבעת האמון בממשלה וכל שכן לאחריה, פעלו כל חברי הסיעה ושריה במטרה לקיים שיח פתוח והוגן עימו, מתוך רצון לאפשר לו ליטול חלק בפעילות הסיעה, הקואליציה ובהתוויית מדיניותן, תוך הקשבה ומתן כבוד לעמדותיו העצמאיות. אולם, מההתחלה ברור היה כי ח"כ שיקלי פועל בניגוד מוחלט לעמדות הסיעה ומתוך כוונה להכשיל את הקואליציה".

"ח"כ שיקלי פעל באופן מקומם, על מנת להכשיל את פעילות הסיעה והקואליציה, כאשר לא נכח ברובן המוחלט של הצבעות הכנסת, בכדי להימנע מהצבעה כנגד עמדת הסיעה. בראיונות חוזרים בתקשורת הודה ח"כ שיקלי כי התנהלותו זו הינה מכוונת וטקטית במטרה לנסות להימנע מהכרזה עליו כפורש מסיעתו".