התנועה לאיכות השלטון: "מתקפה חסרת רסן נגד משטרת ישראל"

אחרי שהמפכ"ל תקף בחריפות את יוזמתו של ח"כ דודי אמסלם להעברת תקציב המשטרה למשרד לביטחון פנים, גם התנועה לאיכות השלטון מצטרפת לביקורת

ביקורת קשה על יוזמת ח"כ אמסלם (יונתן סינדל / פלאש 90)

לאחר שמפכ"ל המשטרה רוני אלשיך תקף הבוקר (חמישי) את יוזמתו של ח"כ דודי אמסלם להעביר את תקציב המשטרה לשליטת המשרד לבטחון פנים, גם התנועה לאיכות השלטון מצטרפת למחאה כנגד הצעת החוק. בפנייה לח"כ אמסלם נכתב: "בחרת לצאת למתקפה חסרת תקדים וחסרת רסן נגד משטרת ישראל וצמרת המשטרה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"המהלך הנוכחי מצטרף לשורה ארוכה של הצעות חוק שהגיש ח"כ אמסלם", טענו בתנועה לאיכות השלטון. "מטרת הצעות החוק הללו היא אחת – פגיעה במעמדה העצמאי של המשטרה והחלשת כוחה באופן שיקשה על חקירת אנשי ציבור חשודים. זו עליית מדרגה, הגובלת ברדיפה, המהווה מתקפה של נבחר ציבור כנגד משטרת ישראל".

על פי הצעת החוק, חשב משטרת ישראל יהיה חשב המשרד לביטחון פנים, כלומר תקציב המשטרה יעבור לאחירות המשרד לבטחון פנים. מוקדם יותר היום תקף המפכ"ל אלשיך את היוזמה ואמר: "זו הצעה אנטי-חוקתית וכל שומרי הסף יעזרו לעצור אותה".

אלשיך מתנגד. ארדן שותק (פלאש 90 / נועם מושקובי%)
אלשיך מתנגד. ארדן שותק (פלאש 90 / נועם מושקובי%)

עד עכשיו לא נשמעה שום טענה על תקציב המשטרה, וגם לחברי הכנסת שיוזמים את ההצעה אין טענות, אך כאשר התקציב הזה מממן גם את אגף החקירות שעוסק בין השאר בחקירות נתניהו, וגם את פעילות המשטרה נגד מאבקי החרדים אלו סיבות מספיק טובות לחברי הכנסת אמסלם וגפני לבחוש ולהעלות את ההצעה השנויה במחלוקת.

עד כה השר ארדן לא התבטא בנושא, וניסיון העבר מלמד כי בדקה ה-90 צפויים המפכ"ל והשר להיוועד ולהוביל לסיכול היוזמה.