הוועדה הכריעה: אלוף (במיל') דורון אלמוג יעמוד בראש הסוכנות היהודית

עשרת חברי ועדת המינויים החליטו פה אחד למנות את אלמוג בן ה-71 לתפקיד. אלמוג, לשעבר מפקד פיקוד הדרום וחתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה ב-2015, הוא פעיל חברתי שפועל למען אנשים עם לקויות שכליות ואחרות, ועומד בראש הכפר השיקומי עדי נגב נחלת ערן. בנט: "מייצג את כל מה שיפה בישראל"

דורון אלמוג
דורון אלמוג | צילום: פלאש 90

אלוף (במיל') דורון אלמוג יעמוד בראש הסוכנות היהודית. כך הודיעה היום (חמישי) ועדת המינויים שבוחרת את יו"ר הסוכנות היהודית. חברי הוועדה - עשרה במספר - בחרו את אלוף (במיל') אלמוג פה אחד.

"אנו שמחים להודיע כי ועדת המינויים בחרה באלוף (במיל') דורון אלמוג כמועמד שלה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית למשך ארבע שנים", נמסר מהוועדה. "המינוי יוגש לחבר הנאמנים לבחירה במליאת הפתיחה של מושב חבר הנאמנים הקרוב ביולי".

אלמוג, בן 71, לשעבר מפקד פיקוד הדרום, הוא פעיל חברתי שפועל למען אנשים עם לקויות שכליות ואחרות. הוא יו"ר הכפר השיקומי עדי נגב נחלת ערן וחתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה ב-2015.

אלוף (במיל') דורון אלמוג ויעקב חגואל
אלוף (במיל') דורון אלמוג ויעקב חגואל | צילום: הסוכנות היהודית

בהודעת הוועדה נאמר עוד: "אלוף במיל' דורון אלמוג שימש בעבר כאלוף פיקוד הדרום (2000-2003). אלמוג הקים ומכהן כיו"ר הכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן אשר קרוי על שם בנו ערן, אשר נפטר בגיל צעיר ממחלת קסטלמן. אלמוג היה בין מדליקי המשואות (2006), כאות הוקרה על תרומתו לפיתוח הנגב. אלמוג הינו חתן פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה (2016) ויו"ר ועדת פרס ביטחון ישראל (2022).

ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית מורכבת מהמנהיגות הבכירה בתנועה הציונית ובעולם היהודי וכוללת נציגים של ההסתדרות הציונית העולמית, נציגים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ונציגים של קרן היסוד. מאז בחירתו של היו"ר הקודם יצחק הרצוג כנשיא המדינה, ביולי האחרון פעלה הוועדה באופן יסודי ומקיף לבחור את היו"ר הבא של הסוכנות היהודית. התהליך התנהל בשיתוף המנהיגות הבכירה בעולם היהודי וכלל מפגשים עם מועמדים פוטנציאליים עד לבחירתו של אלמוג לתפקיד. אלמוג צפוי להיכנס לתפקידו במהלך ספטמבר 2022.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס למינוי ובירך את אלמוג: "מברך את חברי, אלוף (מיל'), דורון אלמוג, חתן פרס ישראל, על החלטת ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית למנותו לתפקיד יו״ר הנהלת הסוכנות היהודית. זהו תפקיד חשוב מאד בעולם היהודי הפועל לחיבור בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות ובין העולם היהודי למדינתנו; המשפיע על החברה הישראלית, ועל עלייה וקליטה. אני סמוך ובטוח שכישוריו, ניסיונו ויכולותיו יצעידו את הארגון החשוב הזה קדימה. בהצלחה!"

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, העומד בראש ועדת המינויים, אמר: "אני מברך את אלמוג עם בחירתו לתפקיד וסמוך ובטוח כי הוא ינהיג את הסוכנות היהודית באותה מסירות ונחישות שבה פעלו קודמיו בתפקיד. יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מייקל סיגל, הוסיף: "אני מברך על בחירתו של אלמוג כיו"ר החדש של הסוכנות היהודית ובטוח שהוא יקדם את המשימה החשובה הניצבת בפנינו לשמור את העם היהודי מחובר זה לזה ולישראל. אני גם מודה לכל חברי ועדת המינויים על מחויבותם להליך הוגן ומכבד".

היו"ר הנבחר דורון אלמוג אמר: "אני גאה ונרגש על האמון והבחירה. אסיר תודה לאנשי הסוכנות ומנהיגיה העושים לילות כימים לחיזוק העם היהודי ומדינת ישראל. בעבודת צוות משותפת נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה לדורות הבאים".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על המינוי: "שמחתי מאד שדורון אלמוג נבחר להנהיג את הסוכנות היהודית. דורון אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל. דורון מבטא גבורה צבאית וגבורה אזרחית, אהבה עמוקה לעם ישראל, לארץ, ולבני אדם באשר הם. זו גם הסיבה ששמחתי להיות זה שהעניק לו את פרס ישראל על מפעל חיים".

עמותת "עדי", המפעילה את הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" והמרכז השיקומי "עדי ירושלים", בירכה את אלוף (במיל') אלמוג: "דורון, אשר מקדיש את מיטב שנות חייו, לטובת חיזוק חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל והחברה הישראלית, מתוך תחושת שליחות אמיתית, אהבת הארץ ובמסירות עד אין קץ. פעל וממשיך לפעול בכל עת, בעשייתו הרבה לתיקון עולם ולמען אנשים עם מוגבלויות ולשילוב ראוי של אוכלוסיות החלשות ביותר בחברה שלנו.

"דורון פועל יחד עם רעייתו דידי, למען העלאת המודעות הציבורית לאתגרים ולקשיים עמם הם מתמודדים, תוך מאבק בלתי מתפשר להביא להשתלבותם המלאה ומיטוט החומות הגבוהות של סטריאוטיפים והדעות הקדומות. כאשר לאורך כל הדרך, רוח "תיקון עולם" היא זו שמובילה אותו והאמונה כי עוצמת השרשת האנושית נמדדת ביחסה אל החולייה החלשה שלה.

אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן", בירך גם הוא את אלוף (במיל') אלמוג: "בשם ההנהלה, הצוות ודיירי וילדי הכפר השיקומי 'עדי נגב - נחלת ערן' וכל רשת 'עדי', אני מבקש לברך באהבה את יו"ר הכפר האלוף במיל' דורון אלמוג. אני סמוך ובטוח כי דורון ימשיך לשרת את מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות, בגאווה וענווה המאפיינת אותו כפי שעשה זאת בעוצמה, ברגישות ובמסירות עד היום".