ח״כ שפע לעג לרה"מ; זוהר: מתבייש להיות יו"ר קואליציה מיותרת

חבר הכנסת מכחול לבן כתב לנתניהו כי "כנראה שבגלל שאין לך ארנק אתה לא מבין שתקציב זה עניין קריטי", והוסיף עקיצה בתמונה. יו"ר סיעת הליכוד הגיב: "לא סתם אני אומר שיש לפרק את הקואליציה"

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

המתיחות בקואליציה נמשכת: חבר הכנסת רם שפע מכחול לבן לעג הערב (רביעי) לראש הממשלה וכתב בטוויטר "נתניהו, כנראה שבגלל שאין לך ארנק אתה לא מבין שתקציב זה עניין קריטי שהאזרחים זקוקים לו", הוסיף תמונה של ארנק וכתב: "להזכירך, ארנק".

בתגובה, תקף אותו חבר הכנסת מיקי זוהר וכתב: "אחרי שהצביע בניגוד לעמדת הקואליציה בעניין חוק ההפגנות, כך בוחר להתבטא יו"ר ועדת החינוך, כחבר בקואליציה שלנו עם כחול לבן. לא סתם אני חוזר ואומר שיש לפרק אותה בהקדם וללכת לציבור שיכריע. זה מסוג הרגעים שבהם אני מתבייש להיות היו״ר של הקואליציה המיותרת הזו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ"ץ נגד משרד הבריאות: "מוביל לחרפת רעב"; רה"מ: "מקושש קולות"

איתן הבר לשעבר ראש לשכת רה"מ רבין הלך לעולמו בגיל 80

בשל משבר הקורונה: משרד החינוך ביטל את מבחני המיצ"ב

יו''ר הקואליציה מיקי זוהר
יו''ר הקואליציה מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

בתחילת השבוע, כזכור, ח"כ מיקי חיימוביץ' הצהירה בריאיון לרשת ב' כי "בימים האחרונים יש קבוצה הולכת וגדלה בכחול לבן, שחושבת בהחלט על אופציה של פירוק אחראי של השותפות עם הליכוד". לדבריה, "לא לוותר על מוקדי הכוח - אבל לפעול להחלפת נתניהו". במקביל, לחדשות 13 נודע כי יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בשיחות סגורות: "אני מנסה למנוע מזה להתפרק לי בין הידיים".

הישארות בממשלה ביחד עם פירוק השותפות עם הליכוד תוכל להתאפשר במקרה של הליכה לבחירות - במקרה כזה שרי כחול לבן יכולים להישאר בתפקידם גם בממשלת המעבר.

ח''כ רם שפע בוועדת החינוך | צילום: חדשות 13

לאחר הצהרתה של חיימוביץ' נמסר מהליכוד: "ח״כ מיקי חיימוביץ׳ מכחול לבן חשפה את האמת: רבים במפלגתה שמתפרקת וקורסת בסקרים החליטו ללכת לבחירות נגד רצון הציבור ובשיא משבר הקורונה. אנו קוראים לבני גנץ להשליט סדר בבלגן שבמפלגתו ולפעול למען אחדות הממשלה למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל, אחרת ההחלטה של כחול לבן היא לעסוק בפוליטיקה קטנה בזמן שהמדינה מצויה בשעת חירום".

כזכור, זה אינו הקרע הראשון בממשלת האחדות. ביום שישי הודיע שר התיירות לשעבר אסף זמיר מכחול לבן כי הוא מתפטר מהממשלה, ויצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על טיפולו במשבר הקורונה על רקע המשפט המתנהל נגדו. "לאחר ארבעה חודשים וחצי כחבר בממשלה, אני קובע בצער כי משבר הקורונה על השלכותיו הנוראיות נמצא במקרה הטוב במקום השני בסדר העדיפויות של ראש הממשלה", כתב זמיר בדף הפייסבוק שלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תקשורת ראש הממשלה

"השיקולים האישיים והמשפטיים הם אלה שעומדים בראש מעייניו של נתניהו. זה ניכר בכל צעד ושעל". בהודעה ששלח לחברי מפלגתו, כתב בין היתר כי הוא "לא יכול עוד לשבת בממשלה תחת נתניהו שכל מה שעומד לנגד עיניו אלו השיקולים האישיים והמשפטיים בלבד".