בכיר בבל"ד: "תרגיל מלוכלך, לפיד אחראי לפירוק המשותפת"

אחרי פירוק הרשימה המשותפת, בכיר במפלגה שנותרה לבד אומר לחדשות 13 כי ראש הממשלה היה מעורב במהלך. ביש עתיד צפויים לבחון כיצד להעלות את אחוז ההצבעה במגזר הערבי כדי שגם חד"ש-תע"ל לא תישאר מתחת לאחוז החסימה

זמן צפייה: 02:12

בכירים בבל"ד טוענים שלראש הממשלה יאיר לפיד יש יד במהלך שהוביל להתפרקות הרשימה המשותפת. כך אומר הערב (שישי) בכיר בבל"ד לחדשות 13. לפי הבכיר, היה כאן "תרגיל מלוכלך" כהגדרתו ולפיד היה מעורב לחלוטין.

בתקופה האחרונה היו קולות בבל"ד שיש לפרק את השותפות עם חד"ש ותע"ל, וגם כך לא רצו שם בעבר את מנסור עבאס, ובתקופה האחרונה גם את איימן עודה.

חבר הכנסת סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת
חבר הכנסת סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת | צילום: חדשות 13

ביום רביעי האחרון הם מסכימים ברגע האחרון לרוץ עם הרשימה המשותפת. אתמול בשעות הערב מגיעים מרכיבי הרשימה המשותפת לרשום את המפלגה, בכיר בתוך חד"ש ביקש לשנות סעיפים מבל"ד ובמפלגה לא מקבלים את זה.

בבל"ד רצו לדבר עם ראש הרשימה איימן עודה, אך הוא סגר את המכשיר הסלולרי שלו ולא עונה לטלפונים. רגע לפני הגשת הרשימה, הוא כבר היה זמין. אם לפיד היה מעורב בכוונת מכוון, מדובר בהחלטה מוזרה ויש כאן מחדל אם הוא אכן אחראי להתפרקות הרשימה המשותפת.

בסביבתו של לפיד משדרים כי הוא פעל להפריד את בל"ד וזה עשוי להקל עליו בשיתופי פעולה עתידיים עם עודה וטיבי. עם זאת, בל"ד עשויה לשרוף קולות וישפיע על קולות הגוש.

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2209162145' autoplay='0' credit='' desc='מה מתכנן לפיד כדי לעלות את אחוז ההצבעה במגזר הערבי?' poster='' kid='1_igzqquwl' duration='']

בנוסף, ביש עתיד יבחנו כיצד להעלות את אחוז ההצבעה במגזר הערבי כדי שגם חד"ש ותע"ל לא ימצאו את עצמן מתחת לאחוז החסימה. גם סוגיית איילת שקד על הפרק כי גם היא עשויה לשרוף קולות ולהישאר מתחת לאחוז החסימה.

בהכנת הידיעה השתתפו ליאור קינן וספי עובדיה