זהבה גלאון: "יש עודפי גבייה באוצר שצריך לתת למורים"

המתמודדת על ראשות מרצ התייחסה לבחירות בנובמבר בריאיון בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 והבהירה כי היא רואה גם את הרשימה המשותפת כשותפה בקואליציה". על איחוד עם מפלגת העבודה: "אני מעוניינת ובגלל זה חזרתי"

זמן צפייה: 06:50

המתמודדת לראשות מרצ, חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון, התייחסה היום (שלישי) בריאיון בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 להרכב הממשלה הבאה אם תקום והדגישה כי היא רואה מלבד רע"מ, גם את הרשימה המשותפת כשותפה בקואליציה. היא גם קראה לפעול לפתרון במשבר המורים והתייצבה לצידם. "במשרד האוצר יש עודפי גבייה שצריך לתת למורים", אמרה.

"הממשלה הזו תהיה פלוס מינוס תעתיק של ממשלת השינוי", אמרה גלאון לליאור קינן. "עושה רושם ששקד תהיה מתחת לאחוז החסימה. כולם שותפים לגיטימיים מבחינתי. כל נציגי הציבור הערבי, כולל המשותפת ורע"מ, צריכים להיות מיוצגים בממשלה. צריך להפסיק עם הדה-לגיטימציה ולתת ביטוי לכל חלקי הציבור בישראל".

מחאת המורים. ארכיון
מחאת המורים. ארכיון | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

גלאון התייחסה גם לאיחוד אפשרי עם מפלגת העבודה ולפגישה עם יו"ר המפלגה מרב מיכאלי. "כשנגיע לגשר אני בטוחה שנשב. אני מעוניינת באיחוד ובגלל זה אני חוזרת. אני מאמינה שאם אגדיל את הכוח של מרצ, תהיה ממשלה. עוד לא הספקתי להיפגש עם מיכאלי ואני בטוחה שאפגש אחרי שאבחר בפריימריז לראשות מרצ", כך גלאון.

הח"כית לשעבר הסכימה לקיים עימות מול יאיר גולן המתמודד מולה על ראשות מרצ על אף שהוצע לו להגיע לוועידה לריאיון משותף. היא התייחסה גם לתחקיר של העיתונאי קלמן ליבסקינד בנוגע למינוי בן זוגה של תמר זנדברג, אורי זכי, לתפקיד יו"ר מרכז הרצל וסירבה להרחיב: "זו צריכה להיות החלטה שלו אם להתמודד".