רוב הציבור חושב: על הכנסת לאשר את ההסכם עם לבנון

סקר חדשות 13 מעלה כי 47% מסכימים עם הביקורת נגד החלטת הממשלה שלא לאשר את ההסכם עם לבנון בכנסת. רוב הציבור גם לא יודע לומר אם ההסכם טוב או לא. גוש נתניהו ממשיך לא להגיע ל-61, לפיד מצמצם את הפער מול נתניהו בהתאמה לראשות ממשלה

זמן צפייה: 03:16

הציבור לא מבין את ההסכם עם לבנון, אבל חושב שהממשלה טועה באי הבאתו לאישור הכנסת. כך עולה מסקר חדשות 13 של הפרופ' קמיל פוקס המתפרסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית פחות משלושה שבועות לפני הבחירות.

לפי הסקר, 47 אחוזים חושבים שיש להביא את ההסכם שנחתם עם לבנון לאישור הכנסת בניגוד להחלטת הממשלה שקבעה כי הוא רק יונח על שולחן הכנסת ללא הצבעה לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד האשים את האופוזיציה בהתנהגות מופקרת שהובילה להחלטה. 26 אחוזים השיבו בסקר כי ניתן להסתפק באישור הממשלה בלבד.

לפיד, גנץ ואלהרר בהצגת ההסכם עם לבנון
לפיד, גנץ ואלהרר בהצגת ההסכם עם לבנון | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

שאלנו את הציבור גם האם לדעתם ההסכם הוא טוב. התוצאות כאן מעידות שרוב הציבור לא יודע להבין בצורה מלאה את ההסכם ו-43 השיבו שאינם יודעים. 29 אחוזים השיבו כי לדעתם ההסכם אינו טוב מול 28 אחוזים שחושבים שהוא כן טוב.

במפת המנדטים, המרוץ לעבר 61 נמשך, אך גוש נתניהו ממשיך לא להגיע ליעד. לפי הסקר, הגוש שמרכיב את מפלגות הימין זוכה ב-59 מנדטים מול 57 למפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית. חד"ש-תע"ל מקבלת 4 מנדטים.

לעומת הסקר הקודם לפני כשבוע וחצי, הליכוד ובנימין נתניהו עולים במנדט ל-32 כמו גם יש עתיד ויאיר לפיד שעולים במנדט ל-26. הציונות הדתית מאבדת גובה ויורדת בשני מנדטים ל-12 לעומת הסקר הקודם כמו גם המחנה הממלכתי של שר הביטחון בני גנץ, שנותרת על 12. המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, ללא שינוי עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה.

יאיר לפיד, בנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי ויונתן זינדל, פלאש 90

העבודה של מרב מיכאלי עולה במנדט לשישה לעומת הסקר הקודם ומנגד, מרצ וזהבה גלאון מקבלות מנדט אחד פחות – 4 מנדטים. ישראל ביתנו ללא שינוי לעומת הסקר הקודם עם חמישה מנדטים כמו גם רע"מ של מנסור עבאס.

אחרי כמה סקרים שבהם הצליחה להגיע ל-2 אחוזים, איילת שקד יורדת עוד יותר מתחת לאחוז החסימה ובסקר הערב מקבלת 1.7 אחוזים. מתחת לאחוז החסימה נמצאות גם בל"ד עם 1.9 אחוזים, הכלכלית של ירון זליכה עם 1.4 אחוזים, צעירים בוערים של הדר מוכתר עם 1.3 אחוזים, חופש כלכלי של אביר קארה עם 0.4 אחוזים וישראל חופשית ודמוקרטית עם 0.3 אחוזים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, לפיד מצמצם את הפער להפרש חד-ספרתי מול נתניהו לאחר זמן רב. נתניהו מוביל עם 42 אחוזים מול 34 אחוזים ללפיד. בין נתניהו לגנץ הפער נותר דו-ספרתי – 43 אחוזים ליו"ר הליכוד ו-31 אחוזים ליו"ר המחנה הממלכתי.

שאלנו גם בסקר מי מנהל את מדיניות הביטחון בשטחים טוב יותר. 40 אחוזים השיבו שנתניהו מול 28 אחוזים בלבד ללפיד וגנץ. 18 אחוזים השיבו שכולם באותה מידה.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 802 נשאלים, בהם 601 מהאוכלוסיה היהודית ו-201 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5 אחוזים.