גנץ נפגש עם ריבלין - ותקף את נתניהו: "זה לא יעבוד לך יותר"

יו"ר כחול לבן נפגש עם הנשיא לקראת פקיעת המנדט להקמת ממשלה, ובמקביל התייחס לטענת נתניהו - שפרסם סרטון ובו תקף את גנץ, אשכנזי ויעלון: "יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף הזה"

זמן צפייה: 00:31

הפלונטר הפוליטי: יושב ראש כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש הערב (שבת) עם הנשיא ראובן ריבלין, בניסיון אחרון לגבש מתווה להקמת ממשלה, ארבעה ימים לפני תום המנדט שניתן לו. מהשניים נמסר כי "ח"כ בני גנץ עדכן את הנשיא על סטטוס המו״מ הקואליציוני, ודן עימו על מרכיבי מתווה הנשיא מתוך מגמה למנוע בחירות נוספות. השניים קבעו כי ימשיכו לעמוד בקשר בהמשך ככל שידרש".

במקביל תקף בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע דבריו של האחרון לשרי הליכוד מוקדם יותר היום. "נתניהו, ראיתי שהשתמשת במונח "מצב חירום" בגלל שיש סיכוי ששלטונך יסתיים בקרוב. אז לא", כתב גנץ, "מצב חירום זה מאות טילים על אזרחי מדינת ישראל".

"נתניהו, תפנים: אני אעשה הכל כדי למנוע ממך לגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית", הוסיף יו"ר כחול לבן. "אמרתי זאת לאורך כל הדרך ואני קורא לך שוב היום: בוא למשא ומתן ישיר בלי בלוק החסינות, בלי טריקים ובלי ספינים. מה שעבד לך במשך 10 שנים לא יעבוד יותר".

כתבות נוספות בנושא >>

נתניהו: "גנץ החליט להקים ממשלת מיעוט, זה מצב חירום"

4 ימים לפקיעת המנדט: בכחול לבן ייפגשו עם ישראל ביתנו והעבודה

גנץ לבלוק הימין: אפשרו לנתניהו לנהל מו"מ ישיר ללא מחויבות

יו''ר כחול לבן בני גנץ ונשיא המדינה רובי ריבלין
יו''ר כחול לבן בני גנץ ונשיא המדינה רובי ריבלין | צילום: מארק ניימן לע''מ

בדבריו התייחס גנץ לאמירתו של נתניהו בשיחת ועידה עם שרי הליכוד, שבה אמר כי לפי הבנתו, גנץ צפוי להקים השבוע ממשלת מיעוט צרה וכינה את הדבר "מצב חירום לאומי".

"אנחנו לפני מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות מדינת ישראל. יש סיכום בכחול לבן ללכת לממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת", אמר נתניהו. "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית ופגיעה חמורה בביטחון ישראל, אסור שתקום ממשלה כזו אפילו לשעה אחת".

נתניהו ביקש משרי הליכוד להתגייס כדי למנוע הקמה של ממשלת מיעוט כזו והודיע על כוונתו מחר לקיים מחר "כנס חירום" פוליטי. כמו כן, ציין נתניהו כי כחול לבן לא ניהלו מו"מ עם הליכוד כבר יותר מעשרה ימים.

יו''ר כחול לבן בני גנץ מגיע לבית הנשיא
יו''ר כחול לבן בני גנץ מגיע לבית הנשיא | צילום: חדשות 13

נתניהו אף האשים את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת בתמיכה בארגוני טרור וטען כי ראשי כחול לבן מזלזלים בחיילי צה"ל. "זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה"ל על ידי 3 רמטכ"לים לשעבר. ליברמן לפי כל הסימנים סיכם איתם. אף מהם לא מכחיש".

"אסור לתת לזה לקרות. אנחנו צריכים להזהיר מפני הסכנה הזו. אנחנו צריכים לעבוד יחד ולהתריע נגד זה", קרא נתניהו לחברי הליכוד. "יש לנו אפשרות לעצור את זה. צריך לגבש את הציבור כדי שנפיל את הממשלה הזו מתוך האופוזיציה במיידי. נקיים מחר כינוס חירום של סיעת הליכוד ונכנס גם את ראשי המחנה הלאומי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת | צילום: ערוץ הכנסת

מאוחר יותר פרסם נתניהו גם סרטון פייסבוק שבו פנה לבכירי כחול לבן. "יש פה טלפון אדום. ערב-ערב הוא מצלצל. אומרים לי: ראש הממשלה, צריך לתקוף כאן. צריך לתקוף שם. ומה אני אגיד, רק רגע, אני צריך לבדוק עם איימן עודה? אני צריך לבדוק עם אחמד טיבי?", שאל נתניהו בסרטון, "יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף הזה. דברו איתו, התעשתו, ולכו לאותה ממשלת אחדות שהעם מצפה שנלך אליה ביחד".