ארצות הברית תאפשר לסמן מוצרים מהתנחלויות ככאלה שיוצרו בישראל

שר החוץ האמריקני ביקר ביקב פסגות והודיע על המהלך שטראמפ מתכוון ליישם לפני תום כהונתו. מוקדם יותר, הכריז פומפאו כי מדינתו תגדיר את ה-BDS תנועה אנטישמית - במטרה להילחם בה

זמן צפייה: 01:06

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הודיע היום (חמישי) במהלך ביקור ביקב פסגות כי ארצות הברית תאפשר ליצרנים הפועלים בהתנחלויות לסמן את המוצרים שלהם כאילו יוצרו בישראל. זאת, כמה שעות לאחר שהודיע כי בכוונת ארצות הברית לסמן את ארגון ה-BDS כתנועה אנטישמית, על מנת להילחם בחרם שאותו היא מנסה להוביל על ישראל.

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב להודעת פומפאו, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הכרזתו של מזכיר המדינה האמריקני היא בשורה חשובה למדינת ישראל ולהתיישבות בארץ ישראל. בנחישות ובהתמדה נביא להפרחת ההתיישבות ביהודה ושומרון ובכל חלקי הארץ".

במועצת בנימין בירכו על הבשורה, ומסרו: "פומפאו הוכיח בהצהרה ההיסטורית שלו להכרה בחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון מנהיגות וחיבור עמוק לתולדות העם היהודי היושב בציון. אנו מלאי תקווה שנציגי ממשלות רבים יגיעו בעקבותיו להכיר את בנימין, להתחבר להיסטוריה וליהנות משפע החוויות שפרושות בכל פינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלי להמתין לאישור: קניוני עזריאלי ועופר צפויים להיפתח בראשון

החשד להתעללות בדרום: סעיף החשד נגד ההורים הוחמר לרצח

חשד להתעללות בגן במרכז: "הגננת הכתה ונעלה את הילדים בחדרים"

מי שלא אהבו את ההחלטה של ארה"ב הם אנשי "שלום עכשיו", שמסרו: "הצהרת פומפאו משחקת לידי ה-BDS ומתדלקת את שונאינו בעולם". לטענתם, מדובר ב"ניסיון פתטי נוסף של ממשל לא לגיטימי שהובס בבחירות לחבל בסיכוי לשלום".

"נבהיר שוב", המשיכו "שלום עכשיו", "ההתנחלויות אינן לגיטימיות, והתמיכה בהן מרחיקה אותנו משלום ומסוכנת לעתיד האזור. הגיע הזמן שממשלת ישראל תשים סוף למחטפים ותתחיל לפעול מול הממשל החדש שפניו לקידום השלום".

נתניהו ופומפאו נפגשים
נתניהו ופומפאו נפגשים | צילום: קובי גדעון לע''מ

מוקדם יותר היום, בהצהרה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ופומפאו, נפרד נתניהו משר החוץ האמריקני, שבועות ספורים לפני החילופים בממשל טראמפ, ואמר לו: "תחת מנהיגותך ב-CIA ובמחלקת המדינה, חיזקת את הברית בין ישראל לארה"ב. בתקופת כהונתך, שיתוף הפעולה המודיעיני נעשה חזק מאי פעם, מה שהגביר את הביטחון של שתי המדינות שלנו".

"ישראל אסירת תודה עמוקה על כל מה שהנשיא טראמפ עשה, יחד איתך ועם האחרים בצוות, על מנת לחזק את ישראל ולקדם שלום", סיכם ראש הממשלה, "וישראל אסירת תודה עמוקה לך מייק על תמיכתך הבלתי מעורערת".