חיים סבן ייעץ לבכיר האמירויות בעניין פרסום המאמר נגד הסיפוח

פרסום ראשון: שגריר הפדרציה בארה"ב פנה למילארדר הישראלי-אמריקני כדי להתייעץ כיצד ניתן להעביר את המסר לדעת הקהל הישראלית. סבן הדגיש שיש לפרסם המאמר רק בכלי תקשורת ישראלי גדול

זמן צפייה: 01:01

פרסום ראשון: המיליארדר הישראלי-אמריקני חיים סבן ייעץ לשגריר איחוד האמירויות בוושינגטון לגבי המאמר שפורסם הבוקר (שישי) נגד הסיפוח וסייע בפרסומו, כך לפי מקורות ישראלים שמעורים בנושא.

שגריר איחוד האמירויות בוושינגטון יוסוף אל-עוטייבה פנה כבר לפני 10 ימים לסבן כדי להתייעץ איתו כיצד ניתן להעביר מסר לדעת הקהל הישראלית נגד הסיפוח. סבן ואל-עוטייבה מיודדים שנים רבות ואל-עוטייבה הופיע כמה פעמים בשנים האחרונות בפורום סבן בוושינגטון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המגפה נגמרה? יממה שנייה ברציפות – מספר שיא של נדבקים בעולם

תיעוד: אחת ה"לבניות" המיתולוגיות של מפרץ חיפה – קרסה

נתניהו: "אם העלייה בתחלואה תימשך – נחזיר את ההגבלות"

חיים סבן
חיים סבן | צילום: רויטרס

בתחילה שקלו באיחוד האמירויות לפרסם את המאמר בניו יורק טיימס או בוושינגטון פוסט אך סבן הדגיש בפני השגריר של איחוד האמירויות כי מסר לציבור הישראלי חייב לעבור בעברית דרך כלי תקשורת ישראלי גדול.

סבן הכניס לסוד העניינים את יועץ התקשורת שלו משה דבי. האחרון החל לעבוד מול בכירים באיחוד האמירויות לגבי כלי התקשורת שבו יפורסם המאמר ועיתוי הפרסום. לפני שבוע פנה דבי לעורך ידיעות אחרונות נטע לבנה ועדכן אותו על המאמר הצפוי.

יוסף אל-עוטייבה, השגריר בארה''ב של איחוד האמירויות, ומייק פומפאו
יוסף אל-עוטייבה, השגריר בארה''ב של איחוד האמירויות, ומייק פומפאו | צילום: רויטרס

הנושא נשמר בחשאיות ומידור רב גם בתוך ידיעות אחרונות. בשבוע האחרון השתנה נוסח המאמר כמה פעמים והוא לבסוף תורגם לעברית, עבר תיאום אחרון מול שגריר איחוד האמירויות ופורסם כאמור הבוקר בידיעות אחרונות.

משרד החוץ עונה לשגריר האמירויות: "תוכנית השלום האמריקנית - נקודת פתיחה לשלום"

בתוך כך, דובר משרד החוץ ליאור חייט הגיב לציוץ בעברית של שגריר האמירויות וכתב לו כתגובה ישראלית ראשונה כי "ישראל מושיטה ידה לשלום עם כל שכניה מאז הקמתה. השלום הוא הזדמנות גדולה למזרח התיכון כולו, ופוטנציאל עצום לכולנו. תוכנית השלום האמריקנית היא נקודת פתיחה אמיתית לצעוד אל עבר החזון הזה ביחד".