רפי פרץ לאחר האיחוד בימין: קיבלתי את אחת ההחלטות הקשות בחיי

יו"ר הבית היהודי התייחס למיזוג עם הימין החדש. "מבקש את סליחתו של ידידי איתמר בן גביר". יו"ר עוצמה יהודית: "בגדו בי, תקעו לי סכין בגב. נציגי הציונות הדתית לא ראויים להנהגה"

זמן צפייה: 10:55

בחירות 2020יו"ר הבית היהודי רפי פרץ הגיב הלילה (חמישי) לאיחוד בימין, ולפרישתו מההסכם שחתם עם עוצמה יהודית. לדבריו, הוא "קיבל את אחת ההחלטות הקשות בחייו", וטען כי "הציונות הדתית, הזהות היהודית וארץ ישראל היו היחידות שעמדו לנגד עיניי".

"נכון, אנחנו נמצאים במגרש הפוליטי, אך עליי להיות קודם כל נאמן לעצמי ולכן אבקש את סליחתו של ידידי עו"ד איתמר בן גביר על שנאלצתי לבטל בכאב את ההסכם איתו", המשיך שר החינוך. "כאשר מחנה השמאל מצופף שורות במטרה להקים ממשלה נדרשת הכרעה כואבת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איחוד בימין: פרץ מצטרף לבנט וסמוטריץ׳ – בן גביר בחוץ

איחוד בימין, עוצמה יהודית רצה לבד: נסגרו הרשימות לכנסת

מסתמן: המליאה תצביע ביום שני על הקמת הוועדה שתדון בחסינות

רפי פרץ ואיתמר בן גביר
רפי פרץ ואיתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

לאחר ההכרזה על האיחוד, אמר לחדשות 13 יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר: "לא רק מפרים איתי הסכם אלא בוגדים בי, תוקעים לי סכין בגב. הפוליטיקאים של הציונות הדתית הוכיחו הערב שהם לא ראויים להנהגה. פרץ סילק אותי מהחדר אבל אל תטעו, זה גם סמוטריץ', בנט, שקד. לא מעניינת אותם ממשלת הימין - מעניין  אותם הכיסא שלהם".

ח"כ מוטי ח"כ מוטי יוגב, שהוצב במקום 11 ברשימה האיחוד בין הבית היהודי לימין החדש, הודיע לאחר ההכרזה על פרישתו. בהודעה תקף יוגב בחריפות את פרץ וכתב כי "מפלגה שראשיה אינם מתנהגים ביושרה על פי מידת האמת והצדק לא תהיה בה ברכה. ראש המפלגה רפי פרץ גילה, לאורך כל דרכו הפוליטית, חוסר יושרה, חוסר מנהיגות, ופעל בניגוד לרצון הציבור שבשמו נבחר, הוא לא ראוי להיות שליח ציבור".

נפתלי בנט, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר
נפתלי בנט, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר | צילום: רויטרס, דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"ראש המפלגה ניצל חוקה שאפשרה לו ולמנכ"ל המפלגה לעשות במפלגה כראות עיניו ולגנוב אותה מבוחרי המפלגה ונבחריה", המשיך יוגב. "הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ איבד את דרכו. רפי פרץ פגע בחברי המרכז של הבית היהודי, בחברי ובחברות התנועה הציונית דתית כולה. בבחירות הקרובות לכנסת לא אתמודד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על האיחוד ומסר כי "רפי פרץ גילה מנהיגות ועשה את המעשה הנכון". מנגד, יו"ר כחול לבן בני גנץ גינה את המהלך וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מצביעי הציונות הדתית הממלכתית איבדו את הבית הפוליטי. גזענות, הומופוביה והדרה אינם ערכים יהודים. ימין אינו הבטחת חסינות אישית לנאשם בשוחד". בתוך כך, גורמים בליכוד אמרו כי השר בנט איבד הערב לימין שני מנדטים.

אמש נסגרו הרשימות לכנסת ה-23 וברגע האחרון סוכם על איחוד במפלגות הימין. יו"ר הימין החדש נפתלי בנט ורפי פרץ סיכמו על ריצה משותפת, מה שאומר ששר החינוך ביטל את ההסכם שחתם עם עוצמה יהודית. עם תחילת הפגישה, פרץ צייץ בטוויטר "מילה זו מילה", וכמעט מיד לאחר מכן מחק את שכתב.