בצל סערת אומן: ממשלת אוקראינה אסרה כניסת אזרחים זרים לשטחה

בניסיון לעצור את התפשטות מגפת הקורונה, הסגר במדינה יוארך ותיירים לא יורשו להיכנס עד סוף החודש הבא. ראש עיריית אומן לחדשות 13: "זו החלטה שמיטיבה עם כלל האנשים ברחבי העולם"

מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב, רויטרס
מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב | צילום: רויטרס

בניסיון לעצור את התפשטות מגפת הקורונה, ממשלת אוקראינה אסרה היום (רביעי) על כניסת זרים לשטחה עד לסוף ספטמבר. כמו כן, הוחלט כי הסגר במדינה יוארך. זאת, בצל הסערה בישראל סביב טיסות החסידים לאומן.

ראש עיריית אומן אולכסנדר צ'רבי, שהתנגד להגעת הישראלים לעירו, אמר בתגובה ראשונה לחדשות 13 על הודעת ממשלתו כי "לא מרגיש שניצחתי, ההגיון ניצח. זאת החלטה שמיטיבה עם כלל האנשים ברחבי העולם. אבל עד שאני לא רואה מסמך רשמי, אני מתקשה להאמין שזה אכן יקרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: בחרנו בדרך המורכבת – פוליטיקאים לא מבינים מה אנו עושים

התלמידים שחוששים מלמידה מקוונת: "בלי חברים – החיים עצובים"

100 ימי משבר: כך נראו העימותים בין נתניהו לגנץ מהקמת הממשלה

חסידי ברסלב בעיר אומן שבאוקראינה
חסידי ברסלב בעיר אומן שבאוקראינה | צילום: רויטרס

אתמול הודיע נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי כי בראש השנה הקרוב "תוגבל משמעותית כניסת ישראלים לאומן - זאת לבקשתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו". עם זאת, כשעה לאחר מכן הודיעה לשכת נתניהו כי ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן.

בהודעה נכתב כי "כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו לא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות".

מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב
מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב | צילום: רויטרס

פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, הוסיף: "הנסיעה לאומן יכולה לגרום לכך שאנשים יידבקו. כזאת תחלואה חלילה עלולה להטיל עומס רב על המערכת ואנחנו לא רוצים להגיע למצב כזה".

כידוע, מזה כמה שבועות מתנהל דיון סביב נושא הטיסות לאומן. בשל התפשטות מגפת הקורונה והעלייה במניין הנדבקים, פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו המליץ להימנע מטיסה לאזור - שכמעט ובלתי אפשרי לשמור בו על ריחוק חברתי. אולם, הרבה חסידים שנוהגים להעביר את ראש השנה דווקא בקברו של רבי נחמן, החליטו להגיע למקום חרף המלצותיו.

"נסיעה של כ-30 אלף בני אדם לאומן זה סיפור מורכב", אמר אתמול גמזו. "אי אפשר לעצור את מי שרוצה לטוס דרך טיסות המשך - אבל אעשה הכול כדי למנוע את הנסיעות האלה". לטענתו, כעת באומן נמצאים לפחות 2,000 חסידים.