חמאס גינה, מצרים תמכה: תגובות מעורבות להסכם עם האמירויות

דובר הארגון ציין כי הכרזת הנורמליזציה בין המדינות היא "תשלום לישראל על פשעיה". א-סיסי בירך: "מעריך את המאמצים". ראשי מועצות בשומרון התרעמו: "מכרו אותנו, עשו על המתנחלים סיבוב"

זמן צפייה: 13:23

לאחר ההצהרה על הסכם נורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, נשמעו היום (חמישי) תגובות מעורבות. דובר חמאס, פוזי ברהום, גינה את הצעד וטעם כי מדובר ב"תשלום בחינם לישראל על פשעיה והפרותיה נגד העם הפלסטיני". בכיר פלסטיני ציין כי "ההסכם בין האמירויות לישראל - בגידה בפלסטינים".

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי מנגד תמך במהלך ואמר כי "עקבתי בעניין ובהערכה רבה אחרי ההודעה המשותפת של ארה"ב, האמירויות וישראל בנוגע להסכם על עצירת הסיפוח של ישראל בגדה המערבית ונקיטת צעדים שיוכלו להגשים שלום במזרח התיכון. כמו כן, מעריך את מאמצי האנשים שעמלו על ההסכם הזה במטרה להשיג שלום, שגשוג ויציבות לאזור שלנו", כך לדבריו.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא לזמן פגישה דחופה מחר או מחרתיים שלאחריה תצא הודעה בנוגע להסכם. דובר נשיאות הרשות הפלסטינית הצהיר: "ההנהגה הפלסטינית מגנה בחריפות את ההכרזה ורואה בה ריסוק של יוזמת השלום הערבית ותוקפנות נגד העם הפלסטיני ונגד המקומות הקדושים לפלסטינים. קוראים לאיחוד האמירויות לחזור בה מהחלטתה ומתנגדים להסכם של דחייה של סיפוח לא חוקי בתמורה לנורמליזציה – באמצעות שימוש בסוגייה הפלסטינית. ההנהגה הפלסטינית מזהירה את ידידותיה מכניעה ללחצים של ארה"ב ומנורמליזציה עם ישראל".

מזכ"ל האום התייחס להסכם ואמר: "מקדמים בברכה כל יוזמה שמטרתה לקדם שלום וביטחון במזה"ת". סוכנות הידיעות האיראנית המזוהה עם משמרות המהפכה כינתה את ההסכם "מביש".

גם בקרב ראשי מועצות בשומרון נשמעו תגובות מעורבות. ראש מועצת בית אל על הביע התרעמות מדחיית הסיפוח וטען כי "מכרו אותנו, עשו על המתנחלים סיבוב. העתיד שלנו נמצא ביהודה ושומרון ובהחלטות אמיצות שיקבלו מנהיגינו, לא בהסכמים שהיום נחתמים ומחר לא שווים את הנייר עליו נכתבו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ישראל ואיחוד האמירויות הסכימו על נרמול היחסים; הסיפוח יידחה

סערה במערכת הפוליטית לאחר ההסכם: "ויתור על הזדמנות היסטורית"

התנחלות ישראלית בגדה המערבית, סמוך לירושלים
התנחלות ישראלית בגדה המערבית, סמוך לירושלים | צילום: Shutterstock

מנגד, ראש המועצה המקומית אפרת תמך במהלך ואמר כי "דחיית החלת החוק הישראלי בעבור הסכם שלום עם איחוד האמרויות הוא מחיר ראוי".

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני תקף את רה"מ נתניהו וציין כי "הוא הוליך אותנו שולל. הוא הוליך שולל חצי מליון תושבי האזור ועוד מאות אלפי מצביעים. אדוני ראש הממשלה, בגדת באמון שלי ושל תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן בך, ומכרת לנו לוקשים במשך שנה. אל תצפה מאיתנו לשתוק. אל תספר לנו שבעוד כמה חודשים תהייה ריבונות. כי האמון בך פג".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, התייחס ואמר כי "לצד ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות, אי אפשר להתנות אותו בארץ ישראל. ארץ ישראל לא ניתנת למשא ומתן ואני מצר על החלטת ראש הממשלה לוותר על החלת הריבונות. "אני קורא לראש הממשלה ממש את הבטחת הבחירות להחלת ריבונות על יהודה ושומרון, אני דורש ממך, קיים מה שהבטחת לעם ישראל ולמליון המצביעים שלך".